Spelglädje på högsta nivå.

Jag måste bara tipsa om den här helt underbara filmen som visar Poppelstadens innebandyturnering. Det finns säkert någon där ute som tycker att jag är elak när jag "sprider" den här filkmen, men då misstar ni er verkligen. Jag önskar bara att fler fick uppleva denna enorma glädje, lycka och engagemang som dessa fantastiskt underbara innebandyspelare visar upp.

Min absoluta favorit är coachen som bevisligen har studerat såväl minspel som kroppspråk ner till minsta detalj. Men även killen med kepsen och killen som är utvisad(?) och som börjar spela gitarr på sin innebandyklubba är underbara... och måltjuven med #4 på ryggen och de magiska målgesterna måste man också älska... och målvakten... Ja, hela gänget har onekligen funnit en plats i mitt hjärta... Visst är de härliga och makalöst roliga?


Kommentarer
Postat av: Henke

Måste säga att jag älskar hela det där klippet. Har sett det en gång förut men man kan inte få nog av det. Tänk att känna en sån glädje varje gång man spelade och varje gång man gjorde mål. Min egna favorit är ändå målvakten som jagar varje spelare som gör mål för att slänga bollen på honom. Sen måste hans "ligga ner på marken" teknik vara rätt orginell. Kanske inte så effektiv men mycket skön. Precis som du säger Mikke så har dessa spelare fått en speciell plats i mitt härta.

2008-01-29 @ 22:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0