Att älska som en porrstjärna av Jenna Jamesson

Min mamma säger...


Jag har aldrig varit intresserad av att se porrfilm så jag vet egentligen inte vem Jenna Jamesson är förrän jag läser denna 500 sidor långa självbiografi. Boken är brutalt ärlig och ibland är det rena sexscener som utspelar sig men lika ofta så skymtar den omtänksamma och för det mesta snälla Jenna fram. Man får en utbildning i hur sexindustrin fungerar och vad man ska akta sig för.


Att läsa denna biografi bekräftar det som mina fördomar trott dvs. att porrindustrin handlar om sex, droger och fester samt lurendrejeri och våld. Men lika mycket så ger det mig en inblick i hur och varför någon tar ett eller flera beslut till att försörja sig på detta sätt.

Jag tycker att det är berikande att försöka förstå andra människor och inte bara leva i att tro en massa saker utan att ta mer reda på hur det egentligen förhåller sig.


Om du är intresserad av andra människors levnadsöden och levnadsvillkor är detta absolut ett måste att läsa. Tjejen har ett härligt tempo i sitt skrivande, det är faktiskt riktigt underhållande också trots att hennes liv är så tabubelagt och en och annan kändis dyker upp under tiden du läser. För Jenna så slutar boken bra, men för nästan alla andra i boken så slutade det illa.

Min kommentar

Okej, jag erkänner att jag faktiskt visste vem den här tjejen var innan min mamma skrev och berättade om detta. Iallafall till namnet. Sådär 100%-ig koll kan jag dock inte direkt påstå att jag har. Vid en 30-årsfest jag var på delades det ut bilder på olika kändisar som man sedan skulle använda för att delas in i olika lag. Jag fick en blond tjej som såg lite sådär halvsliten, men ändå lite sådär hjälpligt "Pamela Andersson-piffig" ut. Jag trodde att det var någon från någon halvkass tv-serie, men kunde inte komma på vem eller i vilken tv-serie det skulle kunna vara. Det kändes liksom lite "Days of our lives" över det hela. För att undvika pinsamheter försökte jag givetvis att ta hjälp av andra, men det var inte direkt många som kunde säga vem hon på bilden var. En del, och ja, det handlade mest om killar, skrattade lite, men kommenterade inget mer. Jag kände mig lite stupid när en "expert" ropade ut att det var just Jenna Jameson - porrstjärnan! Okej... Känd? tänkte jag, men sa inget...

Hennes bok känns dock intressant. I någon tidning, jag vet inte vilken men misstänker typ Café eller Slitz eller något liknande, har man kunnat läsa ett kapitel ur boken och det verkar faktiskt fullkomligt galet vad denna stackars(?) tjej har gått genom. Jag får helt enkelt lägga även denna bok till listan.


Kommentarer
Postat av: Jamie

yes . . . I will do that . . . got sofia the scarf from Marc Jacobs! But, they don't have Victoria Beckham t-shirt anymore!!!

2008-07-27 @ 03:11:58
URL: http://tweensvogue.blogspot.com
Postat av: Mange



Jag har läst boken och jag tycker verkligen den är läsvärd. Kanske inte världens roligaste story men en bra berättelse om hur fel det kan gå om man umgås med fel personer, tar fel beslut och inte vågar tro på sig själv.





2008-07-27 @ 11:16:08
URL: http://stockholmstad.blogg.se/
Postat av: Mli

Va kul att jag sitter med just den pocketen i ena handen och den andra handen på datorn i jakt på intressanta bloggar i detta nu. Den är verkligen bra och läsvärd, om inte annat lite "annorlunda" skriven så den blir aldrig tråkig på något vis. (Skuttade in här via NaughtyShawty ifall du funderar :)

2008-07-30 @ 13:04:51
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: nosh

Hej.

Jag måste verkligen rekomendera den boken, den är verkligen sjukt bra. Har kommit mer än ½ och den är verkligen läsvärd!

2008-07-31 @ 02:30:19
URL: http://nosh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0