Iron Maiden

Idag smäller det! Jag flyger från Skellefteå klockan 09.35 mot Stockholm och en hejdundrande hårdrocksfest! Ikväll spelar nämligen världens bästa band genom tiderna på Stockholm Stadion. Ja, just det, jag menar givetvis - IRON MAIDEN!

Jag, tillsammans med mina underbara syskon, kommer att avnjuta denna show och jag hoppas verkligen på bra väder och finfina ståplatser. Eftersom jag endast åker ner och tillbringar drygt 24 timmar i huvudstaden har jag valt bort att ta med mig någon packning utöver tandborste, extra kalsonger och strumpor. That's it! Någon extra tröja behöver jag inte dra med mig trots att jag förmodligen kommer att svettas loss en hel del på konserten. Jag räknar nämligen med att köpa en eller fler t-shirts under en hastig shoppingvända i city. Mycket troligt.


Nåväl, nu vill jag ta den här stunden till att fokusera på Iron Maiden. Min förhoppning är att deras set list ser ut precis som den gjorde vid turnépremiärspelningen på Bandra-Kurla Complexet i Mumbai, Indien. Bland de guldkorn som spelades fanns några av mina absoluta favoritlåtar - Revelations, Heaven Can Wait, Wasted Years och The Clairvoyant. Vad jag har lyckats se brukar inte alltid dessa låtar finnas med då gruppen varierar sig lite från gång till gång under turnén. Jag håller dock tummarna för att det ser ut ganska så precis ungefär såhär:


01. Intro - Churchill's Speech
02. Aces High
03. 2 Minutes to Midnight
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
07. The Number of the Beast
08. Run to the Hills
09. Rime of the Ancient Mariner
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
12. Can I Play With Madness?
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden


Extranummer

-----------------------------
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name

Jag misstänker att det är högst troligt att det kommer ett inlägg om vad jag tyckte om detta efter showen. Återstår dock att se när och hur ett sådant inlägg dyker upp. Tills dess, kram och hård metall på er allihop!


Kommentarer
Postat av: TJ

Mäh, Iron maiden...

Anton Maiden smeker ju dem hur lätt som helst ;)

2008-07-16 @ 03:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0