Nespresso Club - I LOVE IT!

En del av er minns kanske mitt tidigare inlägg där jag berättade om vår införskaffade Lattémasken vid namn Nespresso? Vad jag inte har berättat om är den fantastiska klubben man vid ett köp får ett påtvingad medlemskap i. Det är nämligen så att enda sättet att köpa kaffe till just denna Lattémaskin är att köpa dem via Nespressos egna hemsida eller genom telefonkontakt med Nespresso Club. Med andra ord måste man bli medlem om man faktiskt vill använda sin maskin. Till att göra kaffe iallafall.

Förutom att sälja kaffe erbjuder Nespresso Club en rad olika finheter som möjligheten att kunna beställa nytt kaffe eller be om service eller råd dygnet runt alla dagar i veckan och kostnadsfri ersättningsmaskin om maskinen går sönder och måste skickas in på lagning. Nicenice. Verkligen.

Personligen har jag aldrig varit i behov av att vända mig till Nespresso Club sedan jag lade min första order. Förrän idag alltså. Idag fick vi nämligen finfrämmande från Luleå då Jens, Stina och Melker kom på fika. Alltid lika trevligt att träffa dessa härliga människor som gärna skulle ha fått köpa ett radhus betydligt närmare än Björkskatan. Men nog om dem. Vad som hände efter det att fikat var avklarat var att mjölkskummaren till vår fantastiska Nespresso bröt ihop. Den vägrade helt enkelt att starta. Illa, illa. Efter flera envisa försök gav jag upp och letade fram mitt kundnummer i Nespresso Club och supportnumret.

Sisådär 5 minuter senare var samtalet med Matilda på Nespresso Club avslutat och problemet var ur världen. Innan samtalet var jag lite nervös för hur detta skulle sluta och oroade mig för att den jag hade på andra sidan tråden skulle berätta att man skulle behöva skicka in mjölkskummaren för lagning eller reklamation eller något i den stilen innan man fick tillbaka en fungerande maskin. Men icke sa Mikke! Nej, nej och åter nej. Matilda berätta istället att de numera sålde en betydligt bättre mjölkskummare som inte var lika känslig för vatten och som dessutom kunde skumma mjölk för två latté samtidigt, dubbelt så många som tidigare, och även kallskumma mjölk. Soft. Sen fortsätter Matilda att prata och då berättar hon att hon kommer att skicka hem en ny och uppgraderad mjölkskummare till mig. Nu omedelbums. Inom tre arbetsdagar ska den finnas hemma hos mig. Men? Vad ska jag göra med den gamla mjölkskummaren undrade givetvis jag. Jo, om det inte var för mycket besvär bad hon mig att återvinna den. Nice.

Efter samtalet var över visste jag inte riktigt hur jag skulle tänka och känna. Villken makalös service! Jag kan inte annat än tipsa om denna fantastiska klubb och denna fantastiska lattémaskin. Inte nog med att den var billig, gör gott kaffe och tar obetydligt med lite utrymme i vårt kök - nej, den backas även upp av lysande service. Wunderbart! Jag och fru E har skojat en del om att det här med Nespresso Club är lite som en sekt och kanskekanske kan det vara så att vi helt enkelt har blivit hjärntvättade vid det här laget. Men, det känns faktiskt som att jag skiter i det just nu OM det nu skulle vara så.

Gott kaffe, god service och lyxig feeling - I LOVE IT!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bilder på stella :D

2008-07-15 @ 23:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0