Nya grannar

Klockan är 14.09 och jag sitter just nu, as I type, ute på vår baksida och jäser i den varma solen. i mitt knä har jag, som ni förstår, min nya finfina bärbara dator. Jag återkommer till storyn bakom den vid ett senare inlägg, men just nu vill jag fokusera på det som utspelar sig framför mig. Det är nämligen så att våra nya grannar , familjen Gustafsson, håller på att flytta in. Spännande.

Döttrarna Hilda och Emmy, som går på samma förskola som vår lille Sander, kom förbi och undrade om inte Sander ville komma ut och leka med dem. Och det ville han givetvis jättegärna göra. Nu springer de omkring på baksidan och leker med diverse prylar och pryttlar. Sander "rockar" med Hildas rockring, Emmy försöker se till att jag får skugga över datorn genom att flytta runt ett litet parasoll och Hilda bygger en storstor minigolfbana. Lovely.

Det känns onekligen som att familjen Gustafsson kan bli en mycket trevlig bekantskap. I vilket fall som helst är de varmt välkomna till Dalgatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0