Är det inte dags snart?

Nu börjar fru E verkligen att få smått panik över att "ALLA ANDRA SOM ÄR BERÄKNADE ATT FÖDA TYP EFTER OSS HAR REDAN FÅTT!". Själv vette katten om jag tycker att vi ska känna så värst mycket panik. Jag förstår i och för sig fruns rädsla för att barnet ska hinna växa sig alltför stor, men beräknad ankomstdag är ju trots allt inte förrän den 21:a. Det är ju hela tre dagar dit. Oj! Tre dagar. Det är ju inte mycket alls... Any day now... Helt klart... Nästan så att man kan skriva any minute now... any second...


Fast, tro nu inte att det har satt igång, för det har det absolut inte gjort. Jag tror att vi kommer att gå över två dagar och att barnet föds den 23/6. Varför jag tror just detta datum vette katten, men jag kan inte direkt påstå att det ligger någon längre och mer analyserande tankeverksamhet bakom denna gissning. Känslan säger dock den 23:e. Och just nu känns det faktiskt som att det blir en tjej. Underligt. Jag har hela tiden varit typ 100% säker på att det ska bli en kille.


När tror du att nummer två behagar att ploppa ut? Och vad tror du att det blir för kön?


Kommentarer
Postat av: Majken

haha jag tycker helt klart att du skall ta åt dej! :) härligt med en pappa som bloggar när bloggvärlden annars är så full av mammor! :)

ha det gott!

2008-06-18 @ 14:43:35
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: sofia

Jag vet att det blir en liten tjej. och jag tror att hon kommer midsommarnatten..

2008-06-18 @ 15:37:58
URL: http://animales.blogg.se/
Postat av: anna

Jag tror er lilla tjej kommer den 24:e. För jag gissar på en tjej och Juno vore ett fint namn, äldsta tjejen i vår barnaskara tyckte att Juno var ett namnalternativ när vi hade sett den filmen, men nu blev ju vår bebis en kille istället.

2008-06-18 @ 21:26:06
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller på sofia. midsommarafton där nån gång, och det blir en liten tjej.

2008-06-18 @ 22:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0