Vad? Jag? Och? - Del 17

My Mom's new boyfriend

Vad?
Henry Durand (Colin Hanks) är en FBI-agent som återvänder hem med sin nya fästmö Emily (Selma Blair) och upptäcker att hans mamma, Marty Durand, (Meg Ryan) genomgått en fullständig förändring från vad han kommer ihåg. Hans problem att hantera situationen blir bara större när han får reda på att hennes nya kärleksintresse är en internationellt efterspanad konsttjuv (Antonio Banderas) som Henry får uppdraget att spionera på.


Jag? Redan innan vi slog igång filmen var jag lite sådär halvskeptisk eftersom jag aldrig riktigt sett Antonio Banderas som en skådespelare som behärskar komedigenren. Nu skulle det i och för sig vara en actionkomedi som han skulle skådespela i, men detta gjorde inte direkt saken bättre. Visst, jag skrattade, eller smålog är nog mer riktigt, någon gång under filmens gång, men så mycket mer var det inte. Och Action? Nja, det kan jag väl inte alls påstå att jag såg någonstans i filmen. Tyvärr. Men, men... En halvsen och regnig sommarnatt duger den att halvse alternativt att sova till.  


Och? Meg Ryan var tidigare en av mina absoluta drömtjejer. Söt, ja rent av vacker, naturlig, fräsch och på något underligt sätt hade hon gett en sken av att vara klok, medveten och jordnära. Detta var i alla fall min bild av henne. I dag är läget annorlunda. Gamla goda Meg har opererat sönder sig till den grad att jag faktiskt har svårt att se filmer med henne längre. Tidigare var det mer eller mindre en självklarhet för mig att jag skulle uppskatta en film där fröken Ryan hade en ledande roll. Nu blir jag liksom mest besviken. Lite äcklad och ledsen.


Trailer:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0