Vad? Jag? Och? - Del 18

Hard Candy

Vad?
14-åriga Haley (Ellen Page) kommunicerar med den 32-åriga fotografen Jeff (Patrick Wilson) i ett chatforum på internet. Efter en stunds chattande bestämmer dom sig för att träffas på riktigt. De träffas på ett café och Haley verkar balanserad, oskyldigt flörtig och går med på att följa Jeff hem till hans hus upp i Hollywood Hills. Väl där tar sig mötet en helt ny vändning.


Jag?
Den här filmen ingår i en väldigt ovanlig genre för herr och fru Ejrevi då den ligger under drama/thriller. Jag sprang på den när jag höll på att kolla upp skådespelerskan, Ellen Page, från en tidigare bloggad film, "Juno". I en recension nämndes hennes otroliga insats i den här filmen och jag blev givetvis nyfiken. Även storyn känns intressant i dagens samhälle. Och helt klart är det en bra film. Spännande och annorlunda. Jag brukar inte direkt bita på naglarna, men det gjorde jag faktiskt. Helt ärligt. Det måste väl betyda något?


Och? Det är onekligen så att Internet är en livsfarlig fälla för människor som är blåögda, tror gott om andra och som inte ifrågasätter vad källor eller andra personer på Internet hävdar. Frågan jag ställer mig är om det kommer att gå att skydda sig själv och sina barn ifrån detta oerhörda media som är mer eller mindre konstant tillgängligt för alla i ens omgivning. Hur kan jag vara säker på vad min fru, mina barn eller min granne pysslar med ute bland alla ettor och nollor? Kanske är dom och tjuvläser någon hemsk blogg, beställer hem lagliga droger eller chattar med någon som de inte alls borde chatta med? Mina barn, Sander och det i kärlekens mage, är än så länge för unga för att jag ska behöva oroa mig. Tack och lov.


Trailer:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0