Vad? Jag? Och? - Del 25

Then she found me

Vad? En lärare från Philadelphia (Helen Hunt) hamnar i en medelålderskris när allting i hennes liv verkar gå fel. Hennes man (Matthew Broderick) lämnar henne, hennes adoptivmor går bort och hennes biologiska mor (Bette Midler) dyker upp som excentrisk programledare för en talk show på TV. Till råga på allt verkar en av hennes elevers pappor (Colin Firth) stöta på henne.

Jag? Både Helen Hunt och Colin Firth tycker jag är riktigt okej skådespelare. Den sistnämnda är väl mest känd för sina insatser som Mr.Darcy. Han spelar väl delvis en ungefärligt liknande roll även i denna. Kanske. Det kan vara så att jag helt enkelt bara förknippar honom så starkt med Mr.Darcy att jag liksom tror att han är honom även i denna rulle. Typ. Filmen i sig är som fru E uttryckte det - ingen "high speed-rulle". Det är ett ganska lugnt och delvis segdraget tempo. Storyn är dock skön och personligen såg jag en del ljusglimtar. Det är ingen film som jag kommer att komma ihåg speciellt länge, men inte heller något som känns onödigt att ha sett.

Och? Bette Midler är idag 63 år gammal. Då är man ganska gammal. Eller hur? Borde man inte se äldre ut än vad lilla Bette gör? MMm... mest troligen. Botox är väl mer eller mindre ett vardagsingrepp för de äldre damerna i Hollywood, men hur fixar man snygga ben? I en scen visar Bette upp sina ben, som hon säkert är mäkta stolt över, och man kan inte annat än undra om det är trickfilmat eller om sminkteamet gjort underverk med den gamla damens korta spiror. De ser nämligen ut som vilka "ungsnygga" ben som helst. Inga skrupler alls. På en 63-åring. Troligt?


Trailer:



Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för din kommentar hos mig!

Kul med dina filmtips, är bra för en småbarnsmamma som jag ..... jag har verkligen ingen koll alls på filmer.



Ja det är nog väldigt många fler än man tror som har använt sig av botox. I aftonbladet idag, visar de även bilder på skådisar på omslagsbilder vs. vanliga bilder när de är osminkade. Väldigt mycket retusch.



Ha det gott!

/Johanna

2008-06-26 @ 14:16:59
URL: http://radhusdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0