Måns Kenneth Fridolf

Idag gjorde vi återigen ett nytt försök att komma i tid till ett dop. Det gick väldigt bra även denna gång att anlända till rätt kyrka och vid rätt tid. Skillnaden från i lördags var att det denna gång faktiskt fanns andra gäster på plats. Trevligt trevligt.

Dopet gick finfint och lille Måns skötte sig exemplariskt. Även vår lille son skötte sig finfint under dopceremonin. När det vankades fika blev det dock lite mer myror i brallan för hans del. Förmodligen hjälpte intaget av tårta, chokladboll, bokstavskex och läskeblask till en aning. Den blå läsken Benke(?) Bus var en stor succé. För mig väckte den gamla goda minnen från förr då jag och storebror J drack Vira Blåtira tills vi kissade blått. Det var nice.

Sander kallar för övrigt Måns för "Lilla Måns" och menar att Måns Zelmerlöw är "stora Måns". Inte alltid så lätt för en blivande 3-åring att hålla full koll allt, men jag misstänker att Sander kommer att fortsätta ett ganska bra tag till med att sjunga "Cara Mia" när vi pratar om Måns Kenneth Fridolf.


Kommentarer
Postat av: Elinor

Svar på kommentar:
Haha, jag kollade på "Kalle och chokladfabriken" med min lillasyster x) kanske inte direkt vad man rekomenderar i första hand. Orkade faktiskt inte se klart på den.

2008-03-24 @ 18:49:51
URL: http://jaoduu.blogg.se
Postat av: Debbie

Haha, känns som varenda unge kan Cara Mia ;)

2008-03-24 @ 19:15:08
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Sanna

Det är verkligen hur kul som helst! Man lär sig väldigt fort!

2008-03-24 @ 19:24:53
URL: http://sannadahlgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0