Melodifestival Final (försnack)

Jag gör det enkelt för mig själv och skriver helt enkelt ner hur jag vill att resultatet ska se ut ikväll.

1. Charlotte Perrelli - Hero
2. Amy Diamond - Thank You
3. BWO - Lay Your Love On ME
4. Rongedal - Just A Minute
5. Frida feat. Headline - Upp o hoppa
6. Sanna Nielsen - Empty Room
7. Christer SJögren - I Love Europe
8. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
9. Sibel - That Is Where I'll go
10. Nordman - I lågornas sken

Vad jag tror stämmer väl inte riktigt överens med vad jag vill och Nordman kommer med säkerhet inte att hamna sist. Säkra källor säger att väldigt många kids gillar Nordmans bidrag som "nästan är en saga". Och om kidsen föredrar Nordman är det tveksamt om Amy Diamond och Frida har någon direkt större chans att placera sig bra i fältet? Risken är att kids-favoriterna Amy och Frida tar för många röster av varandra.

Charlotte Perrelli ser dock ut som en klar segrare och jag har svårt att se någon vettig utmanare. Tydligen säger experterna att Sanna Nielsen är det tuffaste motståndaren, men själv gissar jag att BWO kan dra många röster.

Mina outsidertips går till Rongedal som jag tycker har ett bra bidrag och Christer Sjögren som känns helt omöjlig att placera. Flipp eller flopp? Mest troligen flipp om man ser till det faktum att han vann sin deltävling.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt tips (min föroppning) är att de slutar så här:
1. Charlotte Perrelli
2. Rongedal
Amy Diamond
3. Sanna
4. Bwo
5. Linda Bengtzing
6. Amy
7. Nordman
8. Sibel
9. Frida
10. Christer Sjögren

Hoppas jag hinner se nån liten bit mellan lek, mys och bus me sander mannen. Hoppas förövrigt att jag får vara Lee Goren om vi ska spela hockey ikväll. haha!

2008-03-15 @ 12:22:32
Postat av: Sofie

Olle Bompas hade rest sig ur soffan hemma hos farmor och farfar, kastat filten på golvet och besviket stampat iväg mot sängen när han insåg att Nordman och Amy inte skulle vinna. För mig var detta ett bevis på att när det verkligen gäller då får kidsen hålla sig borta från telefonerna. Bra?

2008-03-16 @ 20:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0