Melodifestivalen deltävling 4 (eftersnack)

Favoriterna höll. Det kanske får ses som en skräll? I alla fulla fall blev det precis som jag förutspådde Bengtzing och Perrelli direkt till final. Mina kandidater till andra chansen var dock helt fel och det blev istället Sibel och Nordman som får åka till Kiruna.

Ikväll var familjen E bjudna till underbara familjen CH på middag och efterföljande "mello". Vår vana trogen blev det givetvis omröstning inom gruppen. Här följer vårt resultat.

1. Charlotte Perrelli - Hero
2. Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek
----------------------------------------------------------------
3. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va
4. Calaisa - If I could
5. Daniel Mitsogiannis - Pame
----------------------------------------------------------------
6. Sibel - That is where I'll go
7. Nordman - I lågornas sken
8. Fronda - Ingen mår så bra som jag

Vi var inte alls så fel ute denna gång. Förutom Niklas då, som tydligen kom sist. Underligt. Kan det möjligtvis vara så att vi håller på att bli lite för gamla? Nääääääääe...

Avslutar med kvällens, i mina öron, överlägset bästa låt. Känns som en E-type refräng som Soof så vackert uttryckte det. Jag får även lite "Da buzz"-feeling.. I vilket fall som helst en värding finalist som blir livsfarlig i Globen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0