So you think you can record?

Igår kväll gick kära fru E ut tillsammans med de goda grannarna A och S för att avnjuta en lugn stund på ett fik utan såväl barn som karlar. Jag misstänker att det bjöd på Latté (E), varm choklad (A) och te (S) och en hel del prat om både det ena och det andra? Säkert roligt, trevligt, mysigt och skönt på en och samma gång. Kul. Det är ni värda allihop.

För min del blev det en massa mys och bus med lille sonen. Strax innan klockan 8 kopplade jag in min inspelningsbara DVD för att ställa in den så att den spelade in programmaet som jag haussade några inlägg tidigare - Do you think you can dance scandinavia? Tanken var att jag sedan skulle se detta tillsammans med fru E när hon kom hem. En lysande tanke från min sida måste jag medge.


När fru E kom hem från fikat berättade jag glatt och stolt att jag faktiskt spelat in programmet och att vi kunde se det tillsammans när vi gick och la oss. Myspysigt och bra. Fru E var ganska så imponerad över att jag faktiskt tagit mig tid till att både koppla in DVDn och sedan också att ställa in den på inspelning. Mindre imponerad blev hon tyvärr dock när vi slog igång det jag hade spelat in. Inställningarna hade nämligen blivit fel när jag kopplat in den och istället för att spela in från kanal 5 så hade jag spelat in från kanal 8. Fiasko.


Nåväl. Livet går förmodligen inte under pga detta, men det kändes ju onekligen lite tapigt...


Kommentarer
Postat av: Fru Ejrevi

Hörru!
Det var du som var mest missnöjd, skyll inte på mig=)

2008-03-26 @ 11:33:54
Postat av: Mikke

Det var aldrig meningen att skylla på dig. Vidare kan jag meddela att problemet är löst nu och vi kan se gårdagens avsnitt ikväll.

2008-03-26 @ 12:08:09
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0