Stegrapport period 1

I stegtävlingen som jag tillsammans med mitt arbetslag är med och tävlar i var det idag dags att lämna in den första delrapporten. Under tävlingens första 21 dagar har jag vandrat sammanlagt 199,900 steg vilket innebär ett snitt på drygt 9,519 steg per dag. Målsättningen var att vi skulle snitta 8,600 steg/dag för att lyckas med att nå vår slutdestination. Med andra ord har jag gjort ett riktigt bra jobb under den första delen av tävlingen. Jippie. Hurra för mig.

Nu återstår det att se om det håller i sig eller om istället den nuvarande trenden med alldeles för få steg per dag ska hålla i sig. Förhoppningsvis kan jag bryta den senare nämnda trenden redan imorgon då jag och Lars återigen ska vandra till jobbet. Tur och retur till Kaplan genererar nästan 7,000 steg vilket borde betyda att jag relativt lätt borde klara målsättningen på 8,600. Hoppas.


Dagens steg: 3,300


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0