Tack och hej

HV71 satte den sista spiken i kistan ikväll genom att besegra de svartgula krigarna med klara 6-0. I den avslutande matchen var det egentligen inget snack om saken. Iallafall inte efter det att HV71 tagit ledningen. Kanske kanske hade det kunnat bli en annan match med en annan utgång OM Skellefteå hade lyckats få in en ledningspuck tidigt. Kanske.


Som stor supporter till AIK kan man inget annat än att först beklaga förlusten, för att i nästa andetag tacka för årets underhållning. Äntligen fick vi slippa det där helvetet som drar igång imorgonen. Kvalserien. Tack AIK! Som bonus fick vi dessutom uppleva ett slutspel efter 27-års väntan. Ett slutspel där vi faktiskt skakar de överlägsna seriesegrarna i, åtminstone, 3 av 5 matcher. Tack AIK!


Nu återstår det att se hur truppen kommer att se ut kommande säsong och arbetet som ligger framför klubben känns väldigt spänande att följa. Förhoppningsvis blir det klart med en ny "Team Manager" inom kort så att denne får en ärlig chans att börja bygga inför framtiden. Målsättningen måste givetvis vara att lyckas ännu lite bättre till nästa år. Andra punkter som känns viktiga att göra klart snarast möjligt är följande.


1. Stannar underbare Perra ytterligare en säsong? (Jag tror tyvärr inte det)

2. Vem tar över om Perra inte stannar? (Min gissning är "Säcken")

3. Går det att få Lee Goren att skriva på för ytterligare ett år? (Hoppashoppashoppas)


Det är nog framförallt dessa saker som känns mest akuta för min del. Kanske har jag glömt något, men det skiter jag faktiskt i just nu. Hockeysäsongen är över för min del. Tack för i år. Vi ses nästa vecka då off ice träningen drar igång.


Kommentarer
Postat av: Anne

Till och med en icke hockeyfantast som jag kan tacka för en bra säsong. Varför? Helt omgiven av hockeyfanatiker så har slutet på säsongen varit ovanligt lugn och det är värt massor. Så tack AIK!

2008-03-19 @ 00:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0