Vad? Jag? Och? - del 4

Blonde Ambition

Vad? Katie Gregerstitch (Jessica Simpson) - en skönhet från en småstad i Oklahoma som kommer till New York för att hälsa på sin pojkvän. Efter att ha hittat honom i armarna på en annan kvinna, bestämmer sig Katie för att dumpa sin otrogne partner och stå på egna ben istället. Med hjälp av två intrigerande arbetskamrater får hon jobb på ett stort byggföretag där hon möter och faller för Ben (Luke Wilson) som dock bär på en hemlighet.

Jag? Egentligen skäms jag lite lätt över att kommentera de filmer vi ser eftersom det ständigt rör sig om ytterst ytliga, lättsamma och mer eller mindre fullkomligt meningslösa filmer. Eller meningslösa kanske är fel att skriva eftersom filmerna delvis fyller sitt syfte att underhålla. Denna film höll relativt hög Jessica Simpson-klass vilket innebär att den gick att se. Inte speciellt mycket mer. Smårolig ibland, men som väntat väldigt förutsägbar.

Och? Rachael Leigh Cook som i den här filmen hade en väldigt liten biroll har också en liten plats i mitt hjärta sedan rollen som Josie McCoy i filmen Jose and the pussycats. Den filmen är humor på hög nivå. Bifogar två sköna youtubeklipp. Pojkbandet Du Jour är onekligen makalöst bra. Eller hur?




Kommentarer
Postat av: Anneli

Visst Mikke är festen en tradition!!

2008-03-17 @ 10:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0