Vad? Jag? Och? - Del 6

Miss Potter

Vad? Miss Potter handlar om barnboksförfattaren Beatrix Potter (René Zellweger) som levde under sent 1800-tal och en bit in på 1900-talet. Miss Potter var en modig och fritänkande kvinna som jobbade hårt mot dåtidens alla sedvänjor. Filmen berättar om hennes liv då hon tillsammans med hennes första stora kärlek och publicist, Norman Warne (Ewen McGregor), gjorde succé som författare till den klassiska barnboken "Sagan om Pelle Kanin".


Jag? Det känns kul att att säga att vi verkar ha bra fly vad gäller filmvalet just nu. Återigen var det en mycket trevlig film som fru E tyvärr sov förbi slutet på. "Miss Potter" bjöd på 97 väldigt trivsamma minuter och jag rekommenderar den varmt.


Och? Berättelsen om Pelle Kanin lär ha sålt i mer än 45 miljoner exemplar världen över trots att "Sagan om Pelle Kanin" är en riktig kaninskräckis. Pappa Kanin förvandlas till pudding, och hans dumdristige son - lika obönhörligt dragen till handelsträdgårdens förbjudna frukter som sin uppätne far - är nära att lämna jordelivet på liknande sätt. Spännande värre.


Trailer


Kommentarer
Postat av: Jocke

Glad jävla påsk på dig!!!!

2008-03-21 @ 23:30:39
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Anastasija

Hej och glad påsk! Ny fråga på gång på min blogg.

Vilken är din Disney favorit & vilket är ditt favorit godis!

Ha en fortsatt trevlig långfredag!
Love and Peace
Anastasija

2008-03-21 @ 23:36:05
URL: http://anastasija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0