Dagens Outfit - Droger Dödar

Först och främst vill jag be alla bloggläsare litegrann  om ursäkt för att jag fortfarande verkar ha snöat in på det här med kampen mot droger.  En anledning till detta är givetvis att jag ständigt och konstant blir påmind om att det finns i omlopp bland våra unga idag. Jag kan helt enkelt inte sluta prata om det då det hela tiden känns så oerhört aktuellt. Droger är bajs, skit, piss, blä, usch, dåligt och det dödar. Lagliga som olagliga!


På initiativ från FRIS-Balder, som varit speciellt drabbade i vår med två elever som omkommit i drogrelaterade händelser, har en kampanj mot droger dragits igång. Kampanjen startar verkligen i elfte timmen nu innan skolan slutar, men eftersom sommaren hägrar och med det också festandet och friheten för ungdomarna kändes det viktigt att komma igång innan skolan slutat. Med tanke på de händelser som varit under senare tid i Skellefteå så tycker jag att vi, DU och JAG, måste göra allt vi kan för att sprida kampanjen. Droger Dödar! - Lagliga som Olagliga!

Kampanjen består av några olika delar så här långt:

  • Ett bildspel som riktar sig mot ungdomarna för att förklara varför kampanjen genomförs. (Bildspelet kan laddas ner här, men säger inte speciellt mycket utan föreläsning.)
  • Tävling om att utforma symbol och slogan.
  • En knapp (samma som trycket på tröjan) delas ut gratis till de som vill bära den.
  • T-shirts kommer att finnas i begränsad upplaga och delas ut till vissa utvalda elever och personal.

Jag blev en av de utvalda lärarna och jag kommer att stolt bära min t-shirt de sista skoldagarna. Det är en tuff kamp att kämpa och den känns oerhört svår, men angelägen att vinna. Jag förstår att det är en utopi att få bort allt droganvändande, men om denna manifestation räddar ett ungt liv är den väl värd sin insats.


image152

Kommentarer
Postat av: Mange

Snygg tröja och bra låt på inlägget innan. Ska ni trycka upp och sälja tröjan?

Eftersom jag inte fick vara med på Fias blogg har världen fått ännu en ny blogg att följa: http://stockholmstad.blogg.se

2008-05-29 @ 23:25:34
URL: http://stockholmstad.blogg.se
Postat av: Mikke

Mange >> Jao, det blir nog så att tröjan kommer att säljas i framtiden. Det blir nog inget innan sommarlovet drar igång, men när nästa läsår startar finns det förmodligen fler tröjor att tillgå. Intresserad?

2008-05-29 @ 23:42:19
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE
Postat av: Anne

Tack för knappen!

2008-05-30 @ 21:15:20
Postat av: Anne

Som svar på ditt inlägg på en annan blogg så är det så att du är ju inte den som ringer speciellt ofta....

2008-05-30 @ 21:32:55
Postat av: TJ

Såg en sån där tröja i lärarrummet på Björnåkerskolan,
:P Kände igen den nu hehe.

2008-06-04 @ 16:38:06
Postat av: Max

Har ni tryckt upp fler tröjor? Skulle gärna köpa en!



Mvh.

2010-09-23 @ 17:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0