DXM. Igen. Och igen?

Jag skrev tidigare och uppmanade er bloggläsare att skriva under namnlistan där man försöker stoppa den lagliga försäljningen av DXM (dextrometorfan) genom att få den narkotikaklassad. DXM är en livsfarlig drog som tagit många liv. Unga liv.

Jag har tidigare skrivit om Palle och hennes pojkvän. Och om 17-årige Robert Eklund. Alla dödade av DXM. Idag skrev lokaltidningen Norran om ett nytt dödsfall där det är bekräftat att dödsorsaken var just DXM. En ung man. 21 år. Död.

Norran skrev också om ett annat dödsfall... En ung kvinna, född 1990, som återfunnits död i en lägenhet på Anderstorp. Dödsorsaken är ännu okänd och det finns ingen misstanke om brott. I mina öron låter det fasansfullt likt alla ovan nämda fall där DXM varit inblandat. Fy fan. 

Har du inte skrivit på listan ber jag dig att göra det nu. Vi måste helt enkelt stoppa den här skiten. Nu. Nyss. Evigheter sedan.

Kommentarer
Postat av: Erika

Usch sett hemska människor påverkade av DXM och jag bestämde mig redan då för att hata DXM. Inget dödsfall eller så utan folk som beter sig så himla läskigt. Skriver absolut på listan!

2008-05-02 @ 01:31:56
URL: http://theerika.blogg.se
Postat av: Anja

Sv: Tack!

Har ni skrivit på listan, håller tummarna för att det lyckas!

2008-05-02 @ 02:23:35
URL: http://veenus.blogg.se
Postat av: s h o p a h o l i c m a m m a n

givetvis skriver jag på listan.. tack för kommentaren i min blogg=)

Hoppas du får en bra dag!

Kram T

2008-05-02 @ 08:13:23
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: Sofia

Usch vad hemskt. Jag har iaf också skrivit på listan nu, det är det minsta man kan göra!

2008-05-02 @ 09:03:11
URL: http://sollerax.blogg.se
Postat av: Steffi

faan hemskt..

2008-05-02 @ 11:02:33
URL: http://steeffis.blogg.se
Postat av: Anne

Som förälder till en 17-åring är jag skräckslagen över vad som händer. Tjejen på A-torp kände jag inte, men har sett här utanför. Hon var kompis med en granntjej...hon visste vem Palle var...jag hoppas att det inte var DXM eller andra droger..hoppas , hoppas..för annars räcker inte döden till för att skrämmas. Varför är man inte rädd om sitt liv? Lockar inte framtiden? Är vuxenvärlden inget åtråvärt? Var misslyckas vi vuxna med att förmedla att livet är värt att leva? Mikke, det är bra att du tar upp ämnet och listan för fler måste reagera!

2008-05-02 @ 12:37:09
Postat av: Jenstar

Jag har redan skrivigt på namnlistan.

2008-05-02 @ 13:16:23
URL: http://jenstar.webblogg.se
Postat av: Mange

Självklart skriver jag på listan mot DXM. Överallt verkar det ploppa upp nya fall där ungdomar har nyttjat denna drog (eller andra). Även mitt gamla område Åkersberga har drabbats så jag.

Fråga till dig Mikke eller övriga lärare/rektorer som läser här? Vad görs i skolan i Skellefteå för att informera om DXM/övriga droger så ungdomar förstår att det är livsfarligt.

2008-05-03 @ 12:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0