Enbuske!

Under mitt inlägg senaste inlägg med den, enligt min fru, alldeles för "ogrunge:a" musiken fick jag av en anonym bloggbesökare en kommentar med en uppmaning att testa ett sms-test här på bloggen. Någon enstaka gång tidigare har jag bloggat om andra test där man bland annat avslöjat vilka tv-serier jag slaviskt följer. Så why not do this one?


Här följer instruktionerna:

1. Öppna din sms-inbox.

2. Tryck nedåt 5 gånger.

3. Öppna sms:et och läs, detta är svaret på den första frågan.

4. Gör likadant med resterande frågor.


Jag inser dock snabbt att om jag gör precis likadant med resterande frågor så blir ju även svaret precis likadant. Därför väljer jag att gå 5 steg ner från det sms jag senast befann mig på. Det verkar liksom mer givande. Mest troligen var det också precis så herr/fröken anonym menade. Så, nu över till frågorna och framförallt svaren...


Vad säger dina vänner om dig när du inte är i närheten? Du SMSar nu gratis till hela världen i 30 dagar (max 3000 SMS, gäller bara från Sverige). Mvh Halebop


Vilken raggningsreplik faller du för? Hej, tävla om 12 superlyxiga EM-paket och få 500 kr EM-bonus. Läs mer på www.expekt.com/kampanj/resan


Vad var det första du sa imorse? Enbuske!


Vad är det sista du kommer säga innan du dör? Tjena! Är du upptagen idag? Vi har en danstävling inom dansklubben på pansalen idag. Det börjar kl 12 och det är gratis entré. Kom gärna, då får du se mig dansa.


Vad säger personen som gillar dig mest just nu? Kan inte komma ikväll. Har släkt på besök...



Vad säger du under förspel? Tjena. Måste man chippa sitt Wii för att kunna köra nedladdade spel? Latte-dejt till veckan?


Vad var Sanders första ord? Är på väg till skolan nu och hoppas verkligen att det finns tid för mig att göra provet!


Ha ha ha ha... LOL. (Yes box, man får använda sig av uttrycket LOL fast man passerat 30. Jag har kollat med språkpolisen och det är okej... Fast visserligen i någon sorts gråzon...)


Det här blev ju faktiskt riktigt roligt. Det tycker iallafall jag. Min morgonkommentar där jag helt enkelt utbrister "Enbuske!" känns väldigt intressant. Ha ha ha... Storyn bakom det SMSet var att jag hade skickat en fråga till fru E och undrat vem vi skulle ringa och be att köpa ett gångjärn på IKEA. Valet stod mellan fru E's farmor eller Janne Enbuske. Svaret var kort och koncist. Inte helt ovanligt från fröken E's sida. Även mina sista ord i livet verkar fullt möjliga. Och enligt Sanders syn på kärlek känns hans första ord inte heller helt orimliga. Galet. Men kul.


Det fanns en hel del intressanta sms kvar i min inkorg som kunde ha blivit aktuella svar. Kanske är ni, mina kära bloggläsare, nyfikna på att veta mer om mig? Om så är fallet tycker jag att ni ska skriva in lite spännande frågor bland kommentarerna. Jag lovar att besvara dem så gott jag, eller rättare sagt min SMS-inkorg, kan.


Kommentarer
Postat av: maja

HAHAHAHA!!..och jag var fröken anonym,glömde visst skriva mitt namn. Och det var precis så jag menade, vad bra att du förstod det!=)Som sagt-blir ju inte så roligt om det blir samma svar hela tiden! Ha en jättebra dag nu, själv ska jag leka askungen här hemma.

2008-05-08 @ 10:52:58
Postat av: Maja igen

ps. tycker lite synd om Erika under era förspel..=)

2008-05-08 @ 10:54:29
Postat av: Mikke

Maja >> Jag misstänkte faktiskt att det kanske var du som hade skrivit det. Jag fick liksom den känslan. Och jag hade rätt! :D Angående mitt snack under förspelet är det ju ändå rätt snällt av mig att bjuda på latté-dejt. Eller? Det hade ju varit värre om jag svarat som svaret innan den frågan. "Kan inte komma ikväll. Har släkt på besök..." ;P

2008-05-08 @ 21:15:39
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE
Postat av: maja

hahahaha..såå sant!=) trevlig helg på er nu, kanske ses på vårmässan?!

2008-05-09 @ 18:42:05
Postat av: TJ

Vem var dans-SMSet från?

Vet en viss person som direkt hoppar upp i huvudet på miog när det gäller dans xD.

Skulle kanske göra detta själv, men har typ bara reklam SMS i min inkorg xD

2008-05-28 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0