Nomy - Cocaine

Nomy är en låtskrivare och sångare som gör allt själv. Skriver. spelar, sjunger, spelar in och mastrar.  Bakom artistnamnet Nomy finner man en "soon-to-be" 30-åring från Jönköping vid namn Patrick Marquardt.
 
Patick började med techno, men gick över till rock där sången blivit hyllad av väldigt många i flertalet recensioner runt om ute på internet. Nomy har, tro det eller ej, faktiskt ett ganska eget sound, men påminner ändå en hel del om grupper som exempelvis Takida och Linkin Park. Gillar du dessa grupper bör du helt klart kolla upp honom.

Det som är lite extra nice med Nomy och hans musik är att den finns att ladda hem gratis via hans hemsida www.nomy.nu. Här kan man bland annat ladda ner hans, fram till och med idag, två mest kända låtar. "You better die young" och "Cocaine". Den sistnämnda låten klipper jag även in som Youtubeklipp eftersom den faktiskt har en officiell musikvideo.

Cocaine är också den låten som fått mig att upptäcka denna artist. Låten handlar om vilket helvete droger kan medföra och är enligt artisten en antidrog-låt. Många som använder droger anser dock att den är för droger och tycker att den är skitcool. För min del tycker jag att budskapet är glasklart, men att smaken är som baken är något vi fastställt sedan lång tid tillbaka här på min blogg.

Nu var det iofs inte budskapet som jag fastnade för. Jag gillade musiken och de olika inslag som kompositören tryckte in. Riktigt hur jag menar vette katten om jag kan eller ens orkar försöka ge mig in på. Jag nöjer mig nog bara med att säga att jag gillar den. Ganska mycket faktiskt. Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: olli

Skit bra låt =) plaldrig hört den förut

2008-05-30 @ 17:17:17
URL: http://diciotto.blogg.se
Postat av: TJ

Tkr faktist om dem.

Först tänke jag inte så mkt på den, men kom på mig själv att sitta och klicka in mig på den här bloggen då och då bara för att höra låten.

2008-05-30 @ 20:21:33
Postat av: nomy

wow..:) du vet juh mer om mig än vad jag själv gör :)

Kul att du gillar musiken!

//nomy

2008-05-31 @ 11:09:41
URL: http://www.nomy.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0