Världens roligaste skämt?

För sisådär 5 år sedan utsågs världens roligaste historia. En testpanel på 300 000 personer runt om i världen fick uppdraget att kora världens roligaste skämt och kom fram till att följande bidrag var det bästa:

-------

Två jägare är ute i skogen i New Jersey när plötsligt en av dem faller omkull. Hans andning verkar ha upphört och han ögon rullar bakåt i ögonhålorna så bara ögonvitorna syns.

Den andra killen rycker upp sin mobil och ringer räddningstjänsten. Han vrålar till telefonisten: "Min kompis är död! Vad ska jag göra?" Telefonisten:"Lugna dig, jag ska hjälpa dig. Först och främst: kan vi vara säkra på att han är död?" Det är tyst en stund, sen hörs ett skott. Tillbaka i telefonen säger killen:"Ok, vad gör vi nu?"
-------

Okej, jag ler. Vill inte påstå att jag skrattar direkt. Men ett leende ger den. Iallafall mig. Helt klart. Men nog känns det som att man har hört en hel del roligare skämt genom åren? Motiveringen skall tydligen ha varit att det är ett skämt som går hem hos båda könen, i alla åldrar samt i alla länder.

Okej, skämtet är inte dåligt, men är det verkligen världens roligaste? Går det överhuvudtaget verkligen att mäta humor? Vad säger Saxofonisten? Är det samma sak som med musik måntro?


Kommentarer
Postat av: hannistyle

jag log också, inget mer :p

svara gärna på frågan om otrohet i min blogg

2008-05-14 @ 15:04:19
URL: http://hannistyle.blogg.se
Postat av: Isabella

Sammahär, jag ler bara :P kramis

2008-05-14 @ 15:10:53
URL: http://cbella.blogg.se
Postat av: Sofie

Nja, inte var den jättekul. Egentligen inte det minsta kul. Kanske är man en trist person...

2008-05-14 @ 20:18:28
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Anna

Om jag ska vara ärlig: riktigt trist. haha. nästan så tråkig så den blir rolig när man tänker efter. =)

2008-05-14 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0