Här följer en ocensurerat fulblogg om söndagen

Det är inte ofta min kära fru E ges möjligheten att tjuvläsa mina inlägg före de läggs ut i cyberrymden, och tur är väl det för annars hade det mest troligen blivit väldigt lite läsning för de besökare som tar sig tid (tack så mycket för det btw!) att läsa mina litoteser.  Den här veckan har hon nämligen fått läsa inledningarna på två inlägg. I mina ögon två mycket spännande och intressanta inlägg som jag tror att ni, mina läsare, skulle läsa och kunna relatera till. Genom hennes ögon (läs filter) var det dock ingenting man bloggar om. Inläggen publicerades givetvis inte efter denna dom. Tro nu för guds skull inte att det var något speciellt märkvärdigt som dessa två inlägg berörde. Det var småsaker. En kort story om en söt, liten treåring i sina bästa trotsdagar samt en vag berättelse om ett missförstånd. Inget mer än så. Men ska sanningen fram kanske fru E skulle vilja censurera även detta inlägg, men då hon för tillfället ligger och sover är chan... eh? Risken (jo, risken) för censur liten. Ytterst liten. Fru E älskar mig ändå. Det är skönt att veta. Och jag älskar givetvis henne. Trots censuren. Bättre censur än sur. Eller hur? (Det blev ju en hel rimstuga!) Fru E har dessutom fått finfint blingbling nu i veckan i form av ett Thomas Sabo armband så jag ligger nog på plus ett tag till. Lovely.

Idag var det som ni kanske vet söndag. Ingen vanlig söndag utan fars dag. Detta skulle givetvis firas och efter lite krux gällande var och när familjen E skulle äta middag blev det till sist så att vi gick hem till familjen Rönnberg och firade bästaste pappa O. Maten som var förberedd hos svärmor och svärfar frystes in till kommande söndag. Lovely. Ni som känner oss i familjen E lite bättre än dom som känner oss lite sämre har förmodligen koll på hur våra söndagar brukar se ut, men för er andra planerar jag ett kommande blogginlägg där jag förklarar hela konceptet "söndagsmiddag" för familjen E. Återkommer till detta. Promise.

Innan farsdagsfirandet, där pappa O för övrigt fick en halsduk samt en DVD - Limited Edition Scarface, hanns det med ganska så mycket faktiskt. Först dömde jag en innebandymatch tillsammans med min storebror J. Sen spelade jag själv en innebandymatch i det nedan nämnda rosa matchstället. Det gick bra. Så bra at tvi vann med hela 10-3 faktiskt. Trevligt. Efter all innebandy var det dock dags för dagens höjdpunkt. Bio för "killarna". När jag skriver killarna menar jag alltså far och son E. Debut för den yngre av de två. Popcorn. Coca Cola. Lilla Spöket Laban.  Det blir inte mycket bättre än så. Sonen satt som förtrollad och när de 44 minuterna var över ville han se mer. "Är det slut på rikigt pappa?". Och jag som trodde att han kanske skulle få svårt att sitta still i 44 minuter. Nu tror jag att han skulle klara en långfilm. Åtminstone en film på 1h 30 minuter. Åh, jag längtar redan till nästa gång! Trots att vi redan nu faktiskt har bestämt att det då är fru E som ska få följa honom.

 Även jag uppmärksammades givetvis på fars dag trots att vi egentligen inte brukar ge varandra saker dessa "högtider". Vi brukar istället unna oss lite välbehövlig lyx just de gånger då vi faktiskt känner att vi behöver det. Det tycker jag är en mycket bra deal för herr och fru E. Idag gavs jag ändå chansen att skrapa fram en stor hög med pengar i form av två trisslotter. Tyvärr blev det inte en krona. Zip. Nada. Zero. Men i och med att dessa två nitlotter är bortskrapade ligger jag nu två lotter närmare en storvinst. Visst? Det måste väl vara logisk matematik om något?

Vad gjorde ni en fars dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Skulle du vilja ha trisslotter, biobiljetter, presentkort från bl.a H&M, Guldfynd, Kicks, Stadium, Body Shop, Cubus, Lagerhaus, Siba m.m?

Det enda du behöver göra är att klicka på länken här nedan och bli medlem. Hur lätt som hellst. ALLT är gratis, ingen smygkostnad alls!.

På denna gratissida är det mycket lättare att samla poäng på än alla dessa gratismakeup- & gratisklädersidorna!

Bli medlem nu och du får 50p att starta med!

www.gratismode.se/?c=2545



2008-11-09 @ 23:50:39
Postat av: anna

Firade maken med äggröra och bacon på morgonen, och en liten tavla från Wille (diablos/entry/hons%25C3%25A4geratthangjort" rel="nofollow">http://blogg.passagen.se/eldiablos/entry/hons%C3%A4geratthangjort). Inget märkvärdigt, men lite uppskattning till bästa pappa i min värld :)



Lite fixande i hallen under dagen.



På aftonen tårta hos min pappa E och sen somnade jag gott i makens armar framför tvn. En bra skön farsdags-söndag.

2008-11-10 @ 08:04:03
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Peter

Censur borde förbjudas!!!!!!!!!!

2008-11-10 @ 16:23:37
Postat av: Anna B

En tanke till far som sett Liverpool live på lördagen i England. Ett möte med svärfar och sedan ett härligt besök hos morbror! kram Anna

2008-11-10 @ 21:51:04
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anna B

En tanke till far som sett Liverpool live på lördagen i England. Ett möte med svärfar och sedan ett härligt besök hos morbror! kram Anna

2008-11-10 @ 21:54:53
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: malin

eftersom jag just avslutat en kurs i statistik så skulle jag nog kunna räkna ut huruvida mycket större sannolikhet det är för dig att få en miljon vinst nu jämfört med innan de två lotterna. Jag väljer att avstå eftersom jag vet att två lotter är en droppe ihavet. Sorry =)

2008-11-11 @ 10:34:29
URL: http://www.backlundmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0