Tvåhuvad sötnos

Cute!

En liten kattunge med två ansikten föddes på en veterinärklinik i Perth i västra Australien efter att kattmamman fått problem under födseln. Tyvärr blev den lilla sötnosen bara tre dagar gammal, men hann ändå bli världskändis.
 

Bilderna på det lilla livet med två ansikten kablades snabbt ut över världen och blev på kort tid rejält omskriven på olika bloggar och andra hemsidor. Kattungen, som aldrig hann få något namn, åt ur den ena munnen men kunde tydligen jama ur bägge. Dessutom kurrade den och tycktes må bra, men efter tre dagar dog den dock efter att ha drabbats av vätskebildning i lungorna.


Enligt statistiken föds en tvåhövdad katt på miljonen och om allt vill sig väl kan de faktiskt leva ett mer eller mindre fullt normalt kattliv. I mina ögon var den tvåhuvade kissekatten en riktig sötnos. Vad tycker du?


Källa: Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: suss

Den där katten var en riktig sötnos!

2008-11-27 @ 16:30:59
URL: http://susannekarin.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hej!

Nu har jag valt en låt till "sång i bloggen" för denna vecka.

Jag övervägde metallica låten för att den är väldigt fin, men kunde inte göra den rättvis för att jag inte har samma "whiskey"-röst som han haha

Det blev raka motsatsen i stället!

Kolla in och lyssna på denna veckas låt :)

Ha en fin kväll

2008-11-27 @ 16:42:58
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0