En lovad fulblogg om helgen...

...kommer i detta nu. Tyvärr tog det alldeles på tok för lång tid att få ur mig det här fulbloggsinlägget, men nu kommer det äntligen. Äntligen? Är det egentligen någon som ens tänker så? Nja, kanske inte så värst många där ute som är nyfikna på helgens bravader, men jag anar ändå ett visst intresse över att jag nu återigen uppdaterat min blogg.

Fredagen tillbringades hos mor och far Rönnberg där en god födelsedagsmiddag avnjöts i min lillebrors ära. I och med mitt tidigare inlägg om detta låter jag resten av den kvällen vara lite hemlighetsfull.

Lördagen var en ganska hektisk, men också en väldigt trevlig dag. Dagens första punkt var för min del att döma två innebandymatcher och därmed också inkassera finfina 865 kr. Alltid trevligt med lite lösa pengar att roa sig med. Oftast går dessa domarpengar till lite roligare saker som lite lyxfika, BJ eller kanske någon inredningsdetalj eller något annat roligt som sätter lite extra guldkant på vardagen. Efter dömningen var det innebandymatch för egen del och segersviten för mitt lag, IK Rutin, förlängdes med ytterligare en match. Trevligt. Efter matchen var det äntligen dags att lämna Örjanshallen bakom sig. Sex timmar i Skelleftehamn kändes som mer än nog för denna lördag.

Väl hemma blev det lite kvick upprensning på mellanvåningen inför det kommande hockeyfrämmandet. För att göra det lite extra cozy i höstmörkret tände vi en hejdundrandes massa värmeljus i i stort sett alla mina inhandlade ljuslyktor. Ni som följt bloggen en längre tid vet antagligen redan att herr E, läs jag, har en lätt fetish för det här med just ljuslyktor. I can't help it, men i min bok är det helt enkelt ruskigt mysigt.

När de snygga, coola och roliga gästerna, K+M=S, anlände beställdes det hem pizza och sedan blev det hockey för hela slanten. Även hockeyn var riktigt trevlig och AIK såg, i och med segern mot Södertälje, till att bortaturnén gav full pott. Imponerande. I dagsläget ligger AIK på en delad förstaplats vad gäller poäng och innehar endast en två måls sämre målskillnad än Linköping. Imponerande som sagt var.

Efter hockeyn var humöret på topp och för att liksom sätta pricken över i:et slängde vi nu in en dvd-spelaren. Och inte vilken film som helst - utan BASEketball. Denna fantastiska komedi från skaparna av South Park som driver med dagens fanatiska sportindustri fick avsluta kvällen. Det blev, trots fyra delvis trötta småbarnsföräldrar i soffan, en hel del skratt och en nice ending på en mycket bra dag. Lovely helt enkelt.

Söndagen blev en riktig slappardag. Tanken var att vi, vår vana trogen, skulle dra till Nordanå och pyssla, men eftersom sonen var krasslig blev det att softa på hemmaplan. Fröken Majken Hedman kom förbi innan hon gick på Nordanåpyssel och överlämnade ett finfint halsband till den lilla sjuklingen. Tydligen var tanken att sonen skulle bära detta vid framtida bröllop. Spännnade. Sonen, som faktiskt blev piggare ju längre dagen gick, hade Pippitema hela dagen och såg ut som på bilden jag lagt in tidigare all day long. Soft. Söndagen var faktiskt en riktigt skön dag utan några som helst aktiviteter. Ibland är det skönt även med den typen av dagar. Faktiskt.

Slut på fulbloggandet.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Sannerligen en trevlig lördagkväll. Tack och bock. Vi lovar bjuda tillbaka, så fort sovrum, vardagsrum och datarum inte samsas på 15 kvadrat och den värsta färgstanken lagt sig. Ha en skön vecka!

2008-10-28 @ 22:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0