En utmaning - Mina varor

Idag damp det ner en trevlig bonuscheck från ICA i brevlådan och med denna fanns det även något alldeles nytt. Nu får man nämligen som stamkund lägre pris på just de varor man själv brukar köpa. ICA är tydligen först i världen att testa detta med personliga erbjudanden och försöket går under namnet "Mina varor". Spännande. Kanske, kanske kan man känna en liten "Big Brother-feeling" över deras kontroll på vad familjen E brukar handla, men jag väljer att inte tänka så och tänker istället att det känns både bra, kul och vettigt att jag i framtiden kommer att få mer riktade erbjudanden.

Min fantastiska fru E var mer eller mindre lyrisk över våra erbjudanden, iallafall över ett speciellt erbjudande, och kom i samma veva på att det här kanske skulle kunna fungera som en utmaning på min förträffligt rosa blogg. Hennes tanke var lika genial som enkel att jag skulle blogga om de varor familjen E fick lägre pris på och samtidigt utmana andra att avslöja vad de och deras hushåll fick lägre pris på? Givetvis nappade jag genast på detta. Bara chansen att själv starta en utmaning kändes spännande.

Mina varor:
Blöjor Pampers
Grönsakskonserver Wok ICA Asia
Rökt Salami Pärsons
Snabbnudlar Nissin
Naturell Fil, Norrmejerier
Matlagningsgrädde, Norrmejerier
Morötter, ICA
Quinoa Frebaco
Häagen Dazs, Premiumglass (Oh, ja detta var favoriten!)

Vilka är dina varor - Sofia, Soof, Pia, Anna, Hea, Jenny, m a r i a, Maria, Linda och alla andra som har ICA-kort och känner sig sugna på att snappa upp en liten utmaning. Har du ingen egen blogg kan du ju alltid lämna en kommentar med dina varor.


Kommentarer
Postat av: anna

Sorry Mikke, på min stod att jag handlat för lite för att få personliga erbjudanden. Vi handlar på Willys och bara det där lilla extra ibland på Ica.



Men om samma hade gällt willys tror jag våra varor varit ägg, mjölk, ketchup, köttfärs, rågkakor, bregott normalsaltat, med andra ord hade de varorna sagt mest om vad de fyra stora barnen gillar mest.



En Anna-korg hade innehållit Russian Earl Grey, choklad, Pepsi Max, tidningar (mama, amelia, hus & hem, family living) och kycklingfilé.

2008-10-16 @ 08:29:59
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Nu fick jag ännu mer Big Brother feeling, hann tänka...hur vet du att vi handlar med ICA-kort...=) men det är kanske vanligare än att inte göra det...så jag svarar här: våra varor var:

-Ica:s ECO Crema di Balsamico (rekommenderas på sallad)

- Naturell fil (som ni!)

- Pepsodent tandkräm

- Toffifee

- Teriyaki sause

- Ica knäckebröd

- Valio youghurt (förstår inte, brukar köpa NOrrmejeriers. Ska ju vara lokalproducerat!!)

- Icas köttbullar

- Baguette vitlök

- Babyspenat



Så då har det ju iallafall inte bara bakat ihop vilka barnfamiljer som helst och gett dem samma erbjudanden. Bara filen var lika!



2008-10-16 @ 15:33:50
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Shelob

Haha, jag skrev just en blogg i detta ämne, så jag ser mig nästan utmanad. Svaren finns i min blogg iallafall. Jag hade också velat ha rabatt på glass.. typ B&J-glass...

2008-10-16 @ 17:10:20
URL: http://shelob.blogg.se/
Postat av: anne

Det här var ju spännande...våra varor var :

olivolja, Bengt Frithiofsson

Snabbnudlar

Kyld frukt & bärsmoothies

mixade sallader

Fiskgratäng, Dafgårds ( till morfar)

Leverpastej ( morfars)

Always

Hundmat, enportion ( Laikas förstås)

2008-10-16 @ 20:59:56
Postat av: Sofie

Erika: Jag bjuder på jordnötssmör, men längtar mest efter ditt sällskap!



Mikke: Kolla in till mig och ana missnöjet. Det är stort. Mycket stort.

2008-10-16 @ 21:29:38
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag tror min själ att jag kan ha råkat kasta mina kuponger, ve och fasa! Jag brukar alltid bara plocka ut bonuschecken och kasta resten... haha. Typiskt. Men HADE jag kollat detta kan jag tänka mig att det handlat om "Minimorötter, bravojos, blöjor, köttbullar och Pärlan fullkornsbröd" Men jag kan ha fel ;)

2008-10-16 @ 23:46:30
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/
Postat av: Anna

Go green bönor

toa papper

philadelphiaost

riven ost

klyftpotatis

kaviar

mixsallad



kan ha glömt nån. men, typ bönor, har vi handlat en gång... så undra vad dom bygger detta på? haha. men de är ändå en bra grej.

2008-10-17 @ 17:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0