En utmaning - tre saker...

Som så många gånger förr länkar jag till my first bloggpartner in crime Soof. Denna gång är anledningen den att hon skickat en utmaning min väg. Precis som hon förutspådde hoppar jag högt över detta och svarar givetvis på denna nu right away omedelbums.

Tre saker jag går igång på:
Hockey. Ledighet. Mina barn. Kanske inte precis i den ordningen.


Tre saker jag inte kan vara utan:
Sander, Stella och Erika. Inte riktigt saker kanske, men dock livsnödvändiga.


Tre saker jag ångrar:
Att jag inte åkte över till Kanada och spelade hockey när jag hade chansen. Mina sena sovtider. Att jag är riktigt kass på att höra av mig till mina kompisar. Kanske allra främst till min käre vän Kekke, men också till i stort sett alla andra. Sorry. I ain't got nothing but love for you all.


Tre saker som gör mig glad:

Kunskap. Familjen. Glada människor.


Tre saker som gör mig arg:

Idioter. Ett stökigt radhus. Dåliga domare.


Tre människor jag beundrar:
Min morfar som mer eller mindre alltid varit min största idol. Min farfar som under min svåra sjukdomstid, som jag antar är nyheter för väldigt många av er läsare, kom och tog hand om mig lunchrast efter lunchrast från arbetet på Rönnskärsverken. Tack Rune, vi ses i Nangijala. Sist, men för den delen inte minst, min fru E. Inte för att hon står ut med mig om någon nu trodde att det var anledningen. Utan helt enkelt eftersom att hon är precis den hon är. Beundransvärd.


Tre saker jag skulle vilja göra:
Jobba mindre. Betydligt mindre. Helst inget.  Resa massor. Umgås mer med familjen.


Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:
Erikas lasagne, Grekisk sallad, Quesadillas


Tre TV-program jag ser:
Oj, bara tre? Svårt att välja. Hockeykväll. Heroes. Entourage.


Tre saker jag har med mig i livet:
Kärlek. Fantasi. Pennor.


Tre saker på önskelistan:
Lotterivinst på sisådär 15 miljoner. Mer konstnärliga skills. Hushållsnära tjänster i form av städhjälp.


Tre bloggar jag inte kan vara utan:
Min egen. Jamie Luca (som dock är privat eftersom vissa klienter delvis hängs ut) och Norrans hockeyblogg


Tre bloggar jag utmanar:
För att skaka lite liv i några för stunden förlamade bloggar väljer jag att utmana min syster, Magnus och min lillebror.


Kommentarer
Postat av: pelle

Rolig utmaning, hörru!

2008-10-22 @ 20:24:39
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0