Torsdagen den 2 oktober 2008

När jag vaknade var det en helt vanlig dag som inte skulle bjuda på speciellt mycket speciellt. Detta skulle dock komma att ändras. Som vanligt inleddes dagen med att göra sig redo för jobbet och fram till lunch var det full fokus på mitt fantastiska kneg som gällde. Efter lunch fick jag dock ett samtal som upplyste mig om att min käre son Sander hoppat omkring i den "blå ringen" på förskolan och det hela slutade givetvis med stort "AJ, AJ, AJ!" och krokodiltårar i floder. Som den väldigt omtänksamma och omhändertagande pappa jag är lämnade jag givetvis arbetet omedelbums och åkte för att plocka upp honom. Tanken var att vi skulle åka upp på akuten, men när jag var framme var krokodiltårarna liksom borta och trots ett tydligt haltande verkade sonen kännas ganska fit for fight. Vi åkte hem och kontaktade istället vårdcentralen som lovade att ta emot oss klockan tre. Innan klockan var tre hann foten givetvis bli ännu bättre och vi valde till sist att avboka tiden. Sonen är nog rädd för läkare som det är, så alla besök man kan undvika får man tacka för.


Kvällen skulle spenderas hemma med min mysiga familj i tv-soffan framför hockeymatchen AIK-Färjestad. Sanningen blev dock en helt annan. Hockeymatchen fick jag se, men det blev inte sittandes i soffan på hemmaplan utan uppe i en loge med fri öl. Trevligttrevligt. Innan hockeymatchen, ja redan klockan fyra faktiskt, inbjöds jag först till vinprovning och middag. Oerhört fancy vill jag lova. Hela grejen var ett liksom ett försäljartrick för min gode vän Nils vars företag funderar på att byta leverantör så ni kan ju ana att det var ganska så medgörliga människor runt omkring oss som passade opp. Onekligen trevligt! Den ursprungliga tanken var givetvis att Nils skulle ha tagit med sig sin fru, men när de hade problem med att ordna barnvakt till deras lille charmtroll till son gick möjligheten över till mig istället. Och jag klagar inte för det. Om någon skulle klaga var det nog eventuellt fru E som blev hemma ensam med barnen. Som tur var dök svärmor upp och avlastade.

Utöver allt trevligt som vinet, sällskapet, logen, maten och den fria ölen njöds vi dessutom på en riktigt bra ishockeymatch. Åtminstone sett med svartgula ögon. AIK spelade tätt, taktiskt och totalt sett tokigt bra helt enkelt. Färjestad tilläts skapa ytterst lite och de få chanser de skapade klarade "Pumba" med glans. Det är oerhört kul att se hur tät och stabil Niklas Dahlberg är just nu. Jag misstänker att det känns ganska tungt för vår nye båsöppnare Hadelöv right about now. Man får hoppas att han tar detta på rätt sätt och knyter näven i plockhandsken och kommer igen - bättre än någonsin.

Slutresultatet skrevs till 3-0 efter att Koskenkorva, McDonell och Jimmie hängt in varsin puck i Färjestadskassen. Nice nice oh so nice! Ännu mer nice är det att läsa i tabellen där AIK för tillfället återfinns på plats nummer fyra. För min del får de gärna stanna kvar där hela säsongen! Vore onekligen lovely!

Vad gjorde du igår? 


Kommentarer
Postat av: Anna

Kollade idol och pluggade. Väldigt trevlig kväll. haha! samma sak är de ikväll... men man måste ju.



lite synd om sander att han inte fick träffa dr. s haha

2008-10-03 @ 21:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0