Elitseriepremiär!

YEah!

Idag är det alltså dags för den riktiga elitseriepremiären och mitt kära AIK (Ja, Karlevall de heter faktiskt AIK!) ställs mot nykomligarna, tillika bloggläsare Björns favoriter, Rögle. Skåningarna ser relativt tunna ut vad gäller spelartruppen, men motivationen lär vara på topp och ett lag med Kenny Jönsson på banan får aldrig underskattas.

Jag har sedan tidigare analyserat AIK och årets trupp, men jag känner ändå att jag måste skriva några rader om den rekordunga backuppsättningen som idag ställs på isen. Och när jag skriver rekordung menar jag givetvis sett med AIK-färgade ögon. Jag anar att andra elitlag kunnat stoltsera med lika unga eller yngre vid flertalet tillfällen tidigare. Ändå tycker jag att det känns häftigt att det bland de sex startande backarna återfinns två 17-åringar. Och i mina ögon handlar det inte om några utfyllnadsspelare. Tvärtom. David Runblad är en makalös talang och hans offensiva kvaliteter känns oändliga och jag hoppas verkligen och tror också att han kommer att blomma ut redan i år. Tim Erixon, son till X:et, har även hans fina offensiva gåvor, men bör kanske ses mer som en allround-back med offensiv touch. Även denna kille har imponerat under försäsongen och utsågs i matchen mot Björklöven till matchens bästa spelare. Helt rättvist. Nice.

Dagens match blir onekligen spännande och jag kommer att följa den på plats i Skellefteå Kraft Arena sittandes på min käre faders sittplats med en popcornätande son i knät. Det kommer att vara oh så lovely. Mitt tips seger 4-1. Målskyttar: Månsson, Söderberg, McDonell och Dimitrakos.

Vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Anna

De va spännande på tv, då kan jag tänka hur de vi i hallen.

Hörde även att sonen hellre ville se på dom som spelade utan klubba. haha.

2008-09-18 @ 22:07:12
Postat av: Mange



Ni heter Saik, vi heter AIK...



Löven-AIK 1-2, Såååå enkelt!!



2008-09-22 @ 00:00:29
URL: http://stockholmstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0