Nils + Camilla = Sant

Yeah!

Igår var det alltså bröllop som stod på schemat för familjen Ejrevi. Nils Holmberg och Camilla Lundström vigdes under en mysigt charmig ceremoni i en fullsatt Tuvagården. Solen sken ikapp med de glada gästerna, men brudparet var de som sken allra mest. Allt annat vore givetvis otänkbart denna fantastiska dag i deras liv. Under vigseln sjöng min tidigare elev, Amanda Svensson, två finfina låtar och det gjorde hon med bravur. Här nedan kan ni se ett klipp där hon sjunger Sussie Tappers "Visst finns mirakel". I den stora församlingen var knappt ett öga torrt. Vackert så att det förslår...



Som toastmaster hade jag en hel del att pyssla på med, men det var endast trevligt och absolut ingen börda. Det ligger liksom i min natur att stå i centrum och babbla på om allt möjligt. Det blev förmodligen en hel del struntprat som slank ur min mun under kvällen, men garanterat också en del som var tänkvärt, intressant och framförallt roligt. Tror jag.

Till mitt bevismaterial vill jag påpeka att det under kvällens gång ramlade in en hel del finfint beröm för min insats. Att alla dessa fina ord dessutom kom från människor i helt olika åldrar kändes extra bra. Även fru E fick höra från gäster att jag varit duktig. En tjej sa bland annat "Det måste verkligen vara kul att vara gift med honom!". Oh, ja! Det var väl nice? Fru E svarade dock inte sådär värst överförtjust, men sa väl att det var helt okej att vara gift med "roliga" mig. Enligt henne själv hade hon helst velat säga att hon själv faktiskt är ännu roligare! ...och delvis har hon ju rätt. Problemet är bara att hon samtidigt är så rackarns snabb så att hälften av alla som ska lyssna inte hänger med i tempot och därmed inte uppfattar det roliga. Bortsett från detta problem är hon skitrolig. Helt lovely faktiskt. I promise. Men nog om det.

Brudparet var också de alldeles lovely denna kväll. Och att de var nöjda med min insats var liksom allt som räknades. Nils och Camilla är onekligen två fantastiska människor med väldigt stora hjärtan och det är faktiskt helt underbart att de har funnit varandra. Jag önskar dem all lycka och ett långt och lyckligt liv tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har ju faktiskt världens roligaste storasyster, så är de bara. =) Men det utesluter ju inte att jag även kan ha världens roligaste svåger oxå.

2008-09-08 @ 11:40:46
Postat av: Lovisa

Hon var riktigt duktig på att sjunga! Hörde även klippet på youtube där hon sjunger nationalsången! Tilläggas bör att jag även hörde en rapsång om en sjätteklass :)

2008-09-09 @ 22:04:21
URL: http://lovisan.webblogg.se/
Postat av: pia

wow!!! vad duktig tjej!!! gråt i ögat och ståfräs på armarna:) underbart!

2008-09-15 @ 13:02:35
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Maria, Hjärterdam

Fin bild på kusinvitamin =P

2010-04-15 @ 12:55:49
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0