So, At last a challenge!

Äntligen! Precis som kära fröken Soof, som passat denna utmaning vidare till mig, har också jag suttit ensam i mitt hörn av bloggvärlden och bara väntat och väntat på några roliga frågor att svara på. Jag har faktiskt längtat så illa att jag en gång nästan tänkte fejka att någon vänlig själ i bloggvärlden utmanat mig med lite roliga frågor. Nu slipper jag tack och lov detta - för äntligen har det alltså kommit en utmaning! Först dök den som sagt var upp hos Soof för att sedan skickas vidare till mig. Lovely.

Här kommer svaren... enjoy!


Fem saker i min frys
: Bröd som väntar på att bli rostat (Roast n' toast), oändligt med matlådor, ännu fler kakor och bullar som tydligen aldrig får fikas upp, vegetariska halvfabrikat som sojakorvar, gourmetbullar, cornburgare samt falafel och slutligen sist, men absolut inte minst - glass(!) som vi konstant försöker undvika att vara utan.

Fem saker i min väska: Sebastian Crude Clay hårvax, Bo Dahlboms underbara bok "Sveriges framtid", huvudvärkstabletter i form av både Alvedon och Ipren, DVD-filmen "V" Miniserien och mitt finfina lilla gröna "KonferenceBlok" där jag skriver ner alltalltallt.

Fem saker i min garderob: Eftersom att min garderob, i form av en enkel walk-in-closet, just nu befinner sig i sitt slutskede av att färdigställas finns det i skrivande stund mest verktyg och diverse annat skrot där. En röd och fin skruvdragare från Black & Decker, en fantastisk arbetspall från Hellgrens lvs, en regelkännare som nu lånats otäckt länge från herr Lundström, en snygg, svart och relativt nyinhandlat väst från H&M samt diverse andra kläder där man som exempel, om man vill det, kan nämna en fin brun t-shirt från Imaginary foundation.


Fem saker i min bil
: En relativt stor spade som för längesedan användes till att gräva upp sand till sandlådan, mångamånga egenkomponerade CD-skivor med massvis av bra musik, kvitton och parkeringslappar, tomflaskor och ett par finfina sommarskor från Ben Sherman.


Fem saker i mitt
badrum: En duschkabin med en mängd roliga finesser som exempelvis radio, telefon, massage och ångbastu, en kitschig spegel med guldram, schackmönstrat kakel, omålat tak och just nu fyra Star Warsfigurer från 1977 i originalförpackning.

Fem saker i mitt kylskåp: Baristamjölk som möjliggör tillverkandet av makalöst god latté i vår älskvärda Nespresso, två Marabou chokladkakor - schweizernöt till fru E och digestive till mig, äpplen, hushållsost och tråkigt nog illaluktande salami.

Som sig bör passar jag givetvis även på att skicka denna utmaning vidare till några vänner i bloggvärlden. Lillebror, Syster-Yster, Brorsdöttrarna Panda & Ibbe, Hankster, äsch! Lika bra att jag öser på med utmaningar nu när jag har chansen! Här kommer några fler -  Lovisa, Sälhusets Anna, Rockans mamma Hanna, Sowziie, Skilla, Gurko Evelina och sist men absolut inte minst Magnus från Stockholm Stad! Kom igen nu kära bloggare handsken är kastad!


Kommentarer
Postat av: anna

Plockar upp den och hoppar in till mig

2008-09-11 @ 16:28:47
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack för förklaringen... men är det inte farmor och farfar som bor där... mystiken tätnar. Var finns mormor och morfar...?

2008-09-11 @ 23:28:38
URL: http://soof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0