Ytterligare ett Kartellfynd fyndat!

En del av er minns kanske mitt tidigare blogginlägg där jag berättade att jag vid en utförsäljning genomförd av Myckle IK hade fyndat en barpall av märket Kartell - en så kallad "Charles Ghost" designad av Philippe Starck för det futtiga priset 200 kronor. Nypris på denna finfina sak ligger vanligtvis runt 1,700 kr. Mycket nice! Den gången hade jag också möjligheten att köpa ett litet bord av samma märke -  Kartell Jolly, designat av Paolo Rizzatto för samma pris. Nypriset på detta bord ligger runt tusenlappen och dumsnål som jag var köpte jag inte bordet.

Idag körde jag förbi Myckle IKs kansli på vägen hem efter att jag lämnat en elev på sin praktikplats. Jag fick liksom en ingivelse att svänga förbi och gå in och prata med gubben på kansliet. Kanske skulle det där bordet som jag harmat att jag inte köpte finnas kvar trots att det nu var flera månader sedan utförsäljningen var över? Och det var det! Tro det eller ej, men där på kansliet under lite annat bråte stod plastbordet och prislappen på 200 kr stod kvar. EFtersom jag bara hade åkt förbi av en slump hade jag inte mer pengar än 70 kr på mig och då jag sa detta sträckte kanslisten fram näven och sa - "Det är taget!".

Pang, boom! Ytterligare ett Kartellfynd var fyndat. Nice nice nice... Bordet är, som de flesta Kartellbord blir med tiden, lite repigt, men ändå i fullt godkänt skick. För 70 spänn var det ju onekligen ett kap. Färgen på bordet är densamma som hos pallen Sunset Orange. Kanske inte den färg jag hade valt allra först om jag hade fått välja helt fritt, men topp tre hade den alla gånger varit. Med andra ord är jag en nöjd liten sakletare som nu kryper till kojs.

Kartell!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hälsa Tim från mig.

2008-09-12 @ 08:32:52
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: jayne

wow...vilka fynd,,,, förstår din glädje.

Ha en bra söndag

2008-09-14 @ 10:20:00
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0