Helenas utmaning...

...som jag regelrätt stulit från Sälanna.

1. Hur gammal är du om fem år?  38 finfina år.
2. Vem var den sista du träffade? Utanför de som bor här hemma var det min granne Andreas.
3. Hur lång är du? 198 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett?  My Best Friend's Girl
5. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Hej tjejen, kul att höra från dig. Vi är lediga nu på fredag.  Jag kollar upp om det blir fler dagar. Sen måste jag ju självklart fråga om du är inte sugen på lite engelska? ;D" - Till en elev.
6. Vem ringde du senast? Familjen Hedman/Carlstedt.
7. Vad är helgens planer? Rekreation. Jag vet i skrivande stund inte hur mycket som är inbokat, men jag hoppas på så lite som möjligt.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Min mobil är lite jobbig att smsa med, men ibland kan ett sms kännas enklare. Beror helt och hållet på situationen.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du din mamma senast? Idag då vi faktiskt, hör och häpna, arbetade tillsammans.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? 04.50 (Vår underbara dotter är underbar nästan alltid...)
13. Har du någon gång hittat en katt? Oh, yes. Både döda och levande.
14. Vilken är din favoritplats? I närheten av mina barn.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkaren är jag väl inte såvärst vrålförtjust i.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag är ganska övertygad om att jag befinner mig right here på Dalgatan med allt vad det innebär. Yrkesmässigt vill jag tro att jag har gått vidare och befinner mig i någon form av ledarposition.
17. Vad skrämde dig som barn? Efter min hjärninflammation såg jag under en period ögon och det var inte alls roligt vill jag minnas. En annan sak som skrämde mig oerhört var att misslyckas. Att vara dålig.
18. Vem fick dig att skratta senast? Sonen.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Absolut inte. Iron Maiden ägs nästan enbart på LP.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Varför välja det ena alternativet när man kan ha båda?
21. Hur många kuddar har du i sängen? Jag behöver minst två stycken för eget bruk.
22. Hur många landskap har du bott i? 4
23. Har du spytt på nån nångång? Jag är ganska övertygad om att jag har spytt på såväl mor som far.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det är lite beroende på vad som ska göras.
25. Är du social? Ja. Helt klart.
26. Vilken glass är din favorit? Mjukglass på Godisvågen med chokladdopp och krossade nötter. Och diverse B&J-smaker. Såklart.
27: Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av litegrann på alla tråkiga lån. Sen skulle jag med säkerhet styra upp en resa eller två.
28. Tycker du om kinamat? Jovars. Inte min absoluta favorit, men visst är det gott. Helt klart.
29. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
30. Tycker du om kaffe? Jo. Allra helst i Lattéform.
31. Vad dricker du till frukost? Ingenting.
32. Sover du på nån särskild sida? Det brukar oftast bli på vänster sida.
33. Kan du spela poker? Beror på vad som menas med "kan". Jag kan inte bli rik på det.
34. Tycker du om att mysa? O'ja.
35. Är du en beroende människa?  Njäe. Har nog aldrig upplevt ett annat beroende än till mina barn.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, kompisarnas dotter.
37. Vill du ha barn? Jag har redan två underbara och i dagsläget räcker det gott.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, men tyvärr inget fler.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Jo.
40. Föredrar du havet eller en pool? En pool som ligger intill havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? "Fynd".
42. Äger du dyra smycken? Vigselringen anser jag vara rätt dyr.
43. Har du någonsin mött en älg i skogen? Jag har då inget minne av det.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Flatpalt.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min fru.
46. Välj ett ärr på din kropp? Vänster bröst. Har ett fult och stort ärr och saknar delvis känseln.
47. Vad har du för ringsignal? "Funky, Funky gonna get you, Disco, Disco move your stuff" följt av "Olé, olé, olé, olé, olé, olé olá. Åååååh Skellefte AIK. Tills hjärtat slutar slå. För alltid AIK." framfört av sonen.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du va liten? Yesbox.
49. Flirtar du mycket? Nja, nowadays är omvärlden ganska förskonad.
50. Vart togs din profilbild? Vilken profilbild?
51. Kan du byta olja på bilen? Det är väl bara att lämna in den till Hasses Bilservice?
52. Har du fått fortkörningsböter? Jo, och inte bara en gång. Förlåt.
53. Vilken var den senaste bok du läste? En ännu ej utgiven bok av en ny lovande ungdomsförfattarinna.
54. Läser du dagstidningen? Så ofta jag hinner.
55. Prenumenerar du på någon veckotidning? Nope.
56. Dansar du i bilen? Hur skulle jag få utrymme till att göra det? Sjunger gör jag dock för fulla muggar.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 i duschen.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ledningsmöte 2 juni 08.00.
59. När var du i kyrkan senast? Det vette katten.
60. Är du nöjd med din kropp? Nja.
61. Är du gift? Annars, tror du att du kommer gifta dig någon gång? Ringbärare.
62. Var du byxmyndig när du förlorade oskulden? Ganska precis så.
63. Tror du ärligt att du kommer hitta din livs kärlek? Jag lever med den.

Precis som Sälanna väljer jag att utmana precis varendaste kotte som känner lust för att anta detta. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Den var väldigt informativ! Ska försöka göra den någon kväll... Ha det gott nu! kram Anna

2009-04-28 @ 22:32:41
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: soffie

å va roligt att få reda på massa saker om dej,

sov så gott

2009-04-28 @ 22:48:28
URL: http://soffie69.blogg.se.
Postat av: anna

Alltid kul att få reda på mer :)

2009-04-29 @ 10:09:36
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: pia

Jo...tavlan är ju klar och jag är inte ens lite snabb att få mig till stan;-)men jag ska försöka styra upp det...snart, jag vill ju verkligen ha den å ser fram emot den, men det har varit lite mycket nu, återkommer! Hälsa brodern:-)



Ha det!

2009-04-29 @ 18:27:43
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0