I've been to Yoville Hell and back.

Hell!

Hej. Det var ett tag sen sist. I blame Yoville. En idiotisk application på Facebook där man bakar kakor för att få in pengar till att köpa prylar som man sedan kan använda när man inreder sin lägenhet. Det är ganska precis lika fånigt som det låter. Ibland är jag onekligen 33 år ung med betoning på UNG. Men det kanske ska ses som ett friskhetstecken? Kanske.

De som varit med här från starten vet att anledningen till att jag överhuvudtaget började blogga faktiskt var att jag skulle smita undan en annan fånig application på ”Fejjan”. En application där jag som tjusig vampyr gled omkring och bet folk och slogs mot vampyrjägare och zombies. Jag fick för mig att jag skulle ge mig den på att bli rankad bland de 500 främsta i världen och tro det eller ej, men det gick ju. Tjurskallen (läs gärna vinnarskallen som onekligen låter lite trevligare) gav helt enkelt aldrig upp. För att flytta fokus på något annat introducerades den rosa bloggen. Det fungerade klockrent. Åtminstone fram tills Yoville. Ironiskt nog avslutade jag även min karriär med denna application som vampyr. I’m a bloodsucker, yes I am.

Vad händer nu? Ja, det finns väl en liten smula hopp om att jag väcker liv i bloggen igen. Underligt nog kommer läsarna, nåja inte alla men m å n g a, in nu och då och kollar upp om det har hänt något här hos mig. Tack för det. Det är kul att det ändå känns relevant för er att se om det, mot all förmodan, faktiskt har skett en uppdatering. Och nu har det ju iallafall hänt. Äntligen. Lagom till den första december och allt. Kanske borde jag utlova någon typ av adventskalender? Det känns modernt. Alla verkar göra det. Jo, så gör vi.

Dagens ”lucka” innehöll återkomsten från Yoville. Härligt, inte sant?  


Kommentarer
Postat av: Selma

I mitt fall handlar det mest om Farmville och Caféworld. Så meningslöst och så mycket tid jag ägnar åt det.

2009-12-01 @ 19:26:32
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anna

Jag har inte gett in på nån av de där grejerna på fejjan, jag är nog sur när maken nobbar mig för att han måste skörda på sin Farmville gård!!! Va?



Trevligt att du är tillbaka i vilket fall som helst.

2009-12-01 @ 19:32:20
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Anna G

Det är alltid trevligt att se dig även här... Håller ju på med både ditten och datten... Men det är mest kidsen som håller på med Yoville nu förtiden...

Kram Anna

2009-12-01 @ 21:11:56
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: ma

Eftersom jag älskar meningslösa spel verkar detta vara nåt för mig....

2009-12-01 @ 21:54:32
Postat av: steffe

asså hur tusan byter man färg å väggar o golv? :S x)

2009-12-23 @ 01:05:44
URL: http://stureson
Postat av: steffe

asså hur tusan byter man färg å väggar o golv? :S x)

2009-12-23 @ 01:06:59
URL: http://stffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0