CCM Vector U+ Pro Sr

CCM!

Egentligen är det kanske inte alls det minsta befogat att göra som herr E, som sedan länge är en avdankad hockeyspelare helt utan tankar om någon som helst comeback, och inhandla ett par "top of the line-skridskor" för svindyra summor. MEN. Nu är det ju trots allt rea. Nypriset på dessa guldklimpar är 6,500 kronor, men tack vare den finfina rean som nu infallit i och med att vi närmar oss slutet av säsongen kom jag undan med att betala futtiga 3,000 riksdaler. Billigt? Nja, det vette katten. Ska jag vara riktigt ärlig känns det nästan som att det kostar skjortan och femtio, som min syster gladeligen skulle ha uttryckt det. Jag räknar dock med att stora delar av utgiften ska skänkas till mig den 21 februari då jag glatt firar ännu ett levnadsår som mig själv. Hurra hurra hurra hurra.

Jag känner också att köpet delvis går att rättfärdiga med tanke på hur fantastiskt roligt sonen faktiskt tycker att det är att åka skridskor. Allt som oftast är det dagliga utflykter till Älvsbackarinken och som aktiv pappa till den lille krabaten måste jag ju helt enkelt utrusta mig med vettigt material. Right? Och när det börjar bli dags för Björnligor, hockeyskolor och annat har jag en svag känsla av att jag kommer att vara insyltad i någon form. Jag blir liksom alltid insyltad. På gott och ont. Men blir jag väl insyltad är det ju onekligen bra att äga ett par bra och finfina skridskor. Eller hur?


Nu avslutar jag det här blogginlägget med lite teknisk mumbojumbo om de nyinhandlade skridskorna. De finfina skridskorna. CCM Vector U+ Pro Sr. Bara namnet känns litegrann som teknisk mumbojumbo. 

"Den nya lätta skridskon med de ultimata egenskaperna att formas för att passa just DIN fot."

U Foam:
Extremt formbart material som kommer att bli din fots bästa vän
Proformance Lite Skär: Skär i stainless steel med urtag för att ge lägre vikt och ökad acceleration.
Formad Plös: Lågprofilsplös med skydd mot vristen vid knytning
Carbon Yttersula: Ger maximal kraft mot skenan och isen
Ultima Dry Foder: Snabbtorkande foder med antibakteriell behandling

Lite töntigt, men samtidigt ingenting annat än lovely. Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Hej!!

Tack för visat intresse för vår forskning! Vi tänkte bara meddela Dig om att just Din blogg tillhör en skara på 13 bloggar som har gått vidare till den sista gallringen.



Under de närmaste dagarna kommer vi att granska just de här 13 bloggarna närmare, innan vi slutligen väljer ut de fem bloggar som vi tar med oss i vår forskning.



Vid ev frågor eller funderingar, tveka inte med att ta kontakt! [email protected]



Vi önskar Dig en fortsatt trevlig kväll!!



Med Vänlig Hälsning



Annika & Camilla

2009-02-03 @ 22:09:10
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Erika

Gud va bra! Du gör exakt som jag gör. Jag försöker hitta bra argument för att göra mig riktigt övertygad att jag gjorde ett korrekt beslut. Jag tror nog att du har argument så du kan känna dig nöjd. Skridskorna kommer att bli perfekta, eller hur?

Ha en fin onsdag.

2009-02-03 @ 22:44:36
URL: http://mrum.blogg.se/
Postat av: Lillebror

Såg inlägget nedan. Har jag sagt att Max Peezay kanske hakar med på våra norrlandsspelningar? Han är sugen men han släpper sin nya platta nu i mars så han kan vara lite bizzi. Trevlig kille och grym musik!

2009-02-03 @ 23:53:07
URL: http://myspace.com/drdrogdisko
Postat av: pia

hmmm...materiallirare?!



tjing!

2009-02-04 @ 00:30:28
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Den bräckliga

3000 spänn? Jag börjar nästan må illa... Kanske skulle till och med jag kunna åka på ett par såna skrillor? Fast man kan å andra sidan ta flyget till huvudstanden för samma summa - lovar att jag inte ska berätta det för din fru ;-)

Postat av: mikaela

dyrt dyrt..

2009-02-05 @ 12:27:36
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Adam

Sv: Ja en fin bil det. Hade varit något om man vann några miljoner på LOTTO =)



Det var evigheter sedan jag stod på ett par skridskor. Har ett par Bauer i garderoben. Man kanske skulle ut och testa någon dag. Men det är nog 15 år sedan jag skrillade.

2009-02-05 @ 15:35:35
URL: http://modeseglaren.blogg.se/
Postat av: Mange

Såklart du ska ha nya skidskor.. Inget snack om saken! Vissa saker måste man bara ha... :)



Du vet väl att man egenligen måste ha två par va.. ett par för träning och ett par för match.



2009-02-07 @ 19:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0