Melodifestivalen - Göteborg Eftersnack

Sådärja! Nu var deltävling numero uno avklarad och fantastiska Alcazar dominerade i såväl mina öron som ögon. Vilken show! Vilka Kläder! Vilka moves! Vilken driv! Vilken energi och vilken magi. Världsklass som min kära gamle vapendragare och antagonist herr Lundkvist skulle ha uttryckt sig. Blev för en stund lite orolig över hur det skulle gå i duellen mot min kära fru Es favoriter i Scotts, men tack och lov gick det hem. Lovely.

Min andra förhandsfavorit Nina S höll tyvärr inte riktigt måttet. Själva showen och det faktum att hon ändå är relativt ohyggligt okänd för den stora massan skulle jag tro fällde avgörandet i hennes fall. Låten var annars riktigt bra. Speciellt refrängerna. Nice nice fågelbajs.

Det andra bidraget som gick vidare till Globen var istället Emilia och i efterhand måste jag faktiskt ändra min åsikt kring hennes lilla melodi. Jag vet inte riktigt vad det är, men den lilla skönsjungande damen har på något underligt och nästan kusligt sätt en förmåga att trollbinda trots att jag egentligen inte riktigt känner att jag gillar låten värst mycket. Hennes röst trivs dock alldeles förträffligt finfint i min lilla trumhinna.

Sen måste jag givetvis avslutningsvis kommentera det som måste ses som en oerhörd skräll. Caroline af Ugglas? Vad hände? Personligen vette katten om jag ens kan ta låten på riktigt allvar, men om jag jämför den med allt annat jag hört av fröken Uggla måste jag givetvis medge att detta var ofantligt elefantiskt mycket bättre än tidigare trudelutter. Men att det skulle räcka till andra chansen? Nä, det trodde jag absolut inte en endaste sekund.

Shirley Clamp blev sist. Kändes som en skräll det också. Men skönt. Powerballader is no more. Herr och Fru E hoppas innerligt att så är fallet. Jonathan var lika blek som väntat. Marie Sernholt var däremot precis så som jag förväntat mig. Kanske lite gladare. Refrängen fungerade, men låten i övrigt var inte tillräckligt vass. För mig kändes hon litegrann som en korsning mellan Anja Pärsson och Britney Spears ikväll. Inget ont med det.

Vad tyckte du - vann rätt låt? Vem var bäst? Sämst? Snyggast?

Kommentarer
Postat av: Anna B

Jag diggade verkligen tuffa Nina! Synd att hon inte gick vidare någonstans... Men Alcazar regerade verkligen! Så jag håller med dig i alla fall! kram Anna

2009-02-07 @ 22:19:38
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: anne

Helt rätt låtar gick vidare!Fast Emilia var grymmast! Och jag måste bara säga "tack och lov" gick inte låten med Scotts vidare direkt...

2009-02-07 @ 22:57:41
Postat av: Micke

Jag följde inte hela melodifestivalen, men min andra hälft gjorde det, o jag behöver nog inte kommentera all märkliga ord hon uttalade he he.

Men som en annan bloggare skrev att det har blivit sämre för varje år, o det här med att ringa o skicka sms. Jag bara väntar när SVT biter sej själv i svansen.

Må väl

2009-02-08 @ 10:52:37
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: pia

...mina två favoriter gick vidare...

jo jag antar utmaningen på kylskåpet, måste ladda lite batterier till min kamera först:)



ha det!

2009-02-08 @ 12:23:32
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag tyckte Jonathan och Nina var bra. Men Emelia växte för mig under kvällen. Helt Ok att skicka henne till Globen. Alcazar fastnade jag inte för, men visst var det ett bra framträdande. Men som sagt, snälla, snälla...den var för mig pinsam.

2009-02-08 @ 14:26:35
URL: http://lenasoderberg.blogg
Postat av: Mange



Caroline af Ugglas tillsammans Nina var överlägset bäst...



Tävligen känns mer och mer förvirrad för varje år!

2009-02-08 @ 17:52:11
URL: http://stockholmstad.blogg.se/
Postat av: Frida L

Måste säga att jag diggade Alcazar =) Vilken skön låt " Stay the night" lalala....kung =)

2009-02-09 @ 00:47:38
Postat av: lisbeth

Gillade inte några, skit alltihop :-)



Önskade det kunde vara med lite bra musik någon gång.



Fast Caroline af Ugglas var ganska skoj och titta på iallafall L

2009-02-10 @ 00:12:54
URL: http://vipelyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0