NHL

Idag blev det klart att det i oktober blir NHL-hockey för er rosa herr E. Tillsammans med diverse medlemmar ur kompisskaran bär det av för att se matchen mellan St.Louis Blues och Detroit Redwings. Tyvärr inneär det dock ingen resa över Atlanten. Matcherna spelas nämligen i Stockholm. Fina, fina Stockholm. NHL har nämligen, som många säkert vet, börjat med att inleda säsongerna med matcher runt om i världen för att på så sätt sprida den hockeyhysteri som råder over there. Ett smart drag och när kompis Tsvetkov kom fram till att kompisarna borde åka på detta spektakel var jag givetvis snabb på att hoppa på tåget. Även om jag lite lätt envist försökte övertala alla att hellre satsa lite extra myckety pengar och åka på en hockeyresa till New york istället. "Det är ju nääääästan lika billigt. Nästan."

Kompis Nordde skulle idag ställa sig i kö vid biljettsläppet på ticnet.se för att lyckas förboka 8 st biljetter för att kompisskaran sedan skulle kunna gå och gemensamt hämta ut dessa. Att ligga ute med pengar kändes liksom lite väl saftigt med tanke på att den totala kostnaden blev 11,400 kronor. Problemet var bara att man nu inte kunde förboka! Skit pommes också. Nordde hade inte summan i fråga och ringde i paniken herr E. Och som alla vet är ju herr E mannen med guldbyxorna och hips och vips var biljetterna bokade, betalda och utskrivna. Nice. Herr E var glad och nöjd. Fru E var dock allt annat än glad och nöjd när hon insåg att herr E låg ute med en miljon pengar. Typ. Inte bra. Och, visst, jag kan givetvis förstår henne. Nu när kompisskarans pengar har börjat rulla in på vårt konto känns det, tack och lov, lite bättre. Annars vette katten hur resten av veckan skulle se ut.

Har du sett eller skulle du vilja se lite NHL-hockey?

Kommentarer
Postat av: Anna B

HAr inte haft någon våtdröm om det precis, men skulle någon erbjuda mig en resa och enbiljett skulle jag mer än gärna säga tack så mycket! Det låter mycket trevligt! Grattis! Kram Anna

2009-02-25 @ 22:10:04
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Thyllan

Vi hade en gång en dröm

Med bröllop och NHL

Men det var för länge sen, så länge sen

Svara mig nu, var är NHL nu?

Jag bara undrar, var är NHL nu?



Covers rules.. Tanken var, om du inte förstår min fantastiskt fina omgjorda sång, att vi skulle åka och se en NHL-match på vår bröllopsresa, men det bidde LITE för dyrt. Blev en långhelg i fjällen istället. Mitt i sommarn och bara en mygga på berget. Det var inte så tokigt det heller. Men NHL är fortfarande en dröm.

Ni får det säkert inte så tokigt i Stockholm heller..

Kramar!

2009-02-25 @ 23:09:40
URL: http://thyllan.wordpress.com
Postat av: pia

...nja, inte en dröm kanske men det vore en upplevelse, hockey är ju alltid kul å på en sådan arena vore det ju grymt!



Stockholm är iaf alltid kul, blir nog skoj för er!



Ps:...nu har jag tagit tag i kylskåpsutmaningen;)



sköt om er!

2009-02-26 @ 19:10:01
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Jennie



En allmän fråga

Jag ser inte min meny till vänster inne hos mig

och undrar om du inte gör det från din dator heller? Vore jätte tacksam för alla svar jag kunde få!



/Jennie

2009-02-26 @ 19:16:14
URL: http://egosidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0