Sommarplåga : 1999

Denna sommar var en av de värre sommarplågorna Lou Begas kioskvältare Mambo no 5. Usch, den blev jag less sisådär tre sekunder in i första lyssningen och jag kommer absolut inte att bäådda in den på min fina rosa blogg. Usch nej. Det ska ni verkligen få slippa.

Det fanns fler skräckexempel som frekvent dök upp på såväl radio som på tv. Charmiga Victoria Silvstedt spelade tennis och sjöng - Hello Hey - så gott hon kunde och Shania Twain strutsade runt och försökte vara sexig samtidigt som hon inte imponerades särskilt mycket. I mina öron gick dessa låtar bort, även om det fanns en hel del humor i båda bidragen.

Andra låtar som snurrade flitigt var Lambrettas första singel - Blow my fuses, samt Balsam Boys med sin enda hit - Här kommer sommaren. Båda dessa fyller dock helt klart sitt värde som sommarplågor. I like. Även fantastiska technodrottningen Blümchen spelades flitigt med sin - Heut ist mein tag. I like även den faktiskt. Ingen av dessa får dock plats på bloggen.

Valet, om vilken låt som skulle få äran att bäddas in, stod istället mellan Smash Mouth och deras alldeles fantastiska låt, All star och något mer okända Shanks & Bigfoot  - Sweet like chocolate. Eftersom den sistnämnda inte gick att bädda in blev valet enkelt. Enjoy.

Vad tycker du om denna finfina låt och de andra som 1999 hade att erbjuda?


Kommentarer
Postat av: Tanten

Detta kommer jag inte ihåg. Mambon minns jag dock.

2009-07-22 @ 17:04:36
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Micke

Inne o hälsar.

Må väl.

2009-07-22 @ 18:45:11
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Anna B

Me Like your nostalgitripp!

Önskar dig en härlig fortsättning på veckan!

Kram Anna

2009-07-22 @ 22:37:43
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0