Trästock 2009

Hmm.. min tanke var att både hinna tipsa om varendaste dag och sedan också ge en kort liten bild eller sammanfattning från varendaste dag av denna fantastiska festival. Det gick inte alls bra. Torsdagen klarades av och fredagens tips påbörjade jag faktiskt också att skriva. De kom dock aldrig ut på bloggen. Shit happens. Och när fredagstipsen lika var missade kunde jag ju med enkelhet missa uppföljningsposten och även hela lördagen. Eller hur?

Här kommer dock en liten, liten kort briefing över vad herr E snappade upp på årets trästockfestival. Trots relativt lite tid på plats hann man faktiskt med ganska så mycket ändå.

- Miss Li var för mig bästa akten. Överraskande bra.

- Noice, The (international) Noise Conspiracy och Veronica Maggio var alla riktigt bra.

- Helltrain, som jag lite smått pinsamt haussade här på bloggen, höll inte alls samma kvalisort som jag hade hoppats på. Tyvärr.

- Langoskön var alldeles på tok för lång till och med för en Langos lover som jag.

- Kön till munkarna var dock mer human och det innebar att det avnjöts minst en munk vid varje besök. Trevligt.

- Med tanke på fredagens och lördagens publiktillströmmning kan jag tycka att det var oförskämt glest mellan besökarna på torsdagen.

- Black Bonzo, Dundertåget, Badge, Istiden, Stolen Deer, Sara Lundén och The Groovies var akter som passerade mina trumhinnor ganska obemärkt.

- Covox var en intressant upplevelse med sin tv-spelstechno som fyllde ABF-tältet.

- De alltid lika duktiga i Sälteatern har jag nog nästan sett lite för mycket av, om det nu ens är möjligt, för att kunna bli sådär överväldigat glad och kissa i byxorna av förtjusning. "Sälteatern the musical" skulle dock kännas oerhört intressant.

- Florence valentin borde jag nog lyssna in mig litegrann på. Både herr E och sonen tyckte om deras framträdande.

- Mikael Wiehe, Moto Boy och Totalt Jävla Mörker var de tre akter som jag hade velat se, men som jag av en eller annan anledning valde bort att se.

- Hyper Plastic, som spelade lite för sent för en tvåbarnsfar utan sovmorgon, undrar jag fortfarande vad katten det kan vara egentligen. Någon som vet?

Vad snappade du upp under helgen vi relativt nyligen lämnat bakom oss?

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag säger bara Wiehe.. Du missade nåt.. Min nya Hjälte som fick en att nästan falla i tårar i varje låt. Hans ord och budskap träffade på exakt dom rätta ställena. Han sa mina känslor.. Sen är det stort att fixa en hel publik i stämning, med bara en gitarr..

2009-07-21 @ 12:51:50
URL: http://animales.blogg.se/
Postat av: anna

Jag var precis som Sofia ovan rätt exalterad över Wiehe, oerhört bra tyckte jag, sen såg jag bara Veronica Maggio och henne gillade jag skarpt, hade velat se massor mer men mannen jobbade hela helgen och som vanligt hade vi noll barnvakter att tillgå så det fick bli en liten men naggande god Trästocks-dos i år.

2009-07-21 @ 15:58:29
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Daniel

Låter ju som godkänd summa sumarium trots allt!

2009-07-21 @ 22:05:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0