Sommarplåga - 1998

1998 var en fin sommar. Kärleken blomstrade i herr Es liv i och med fru Es inträde i den sammas liv. Musiken lät således bättre än på mycket länge och solen sken lite sådär extra starkt just den sommaren. Kärlek får ju liksom allt att magiskt bli litelite bättre än vad det i den grå vardagen egentligen är.

Det fanns ganska många låtar som kunde titulera sig som sommarplågor. Dr Bombay med sin galet enerverande "Calcutta". Venga boys sjöng om att det skulle till Ibiza, men lillebror trodde de sjöng "We're going to eat Pizza". Meja dominerade världen med sin "All 'bout the money" och Henrik Schyffert dundrade in en one hit wonder med sin grupp Whale och låten Four Big Speakers. I mina öron sjöng syskonen Corrs finfina "What can I do" och i många andras sjöng Savage Garden finfina "Truly Madly Deeply". Madonna hade en monsterhit med sin "Ray of light" och Drömhus gjorde en uppskattad cover på Freestyles "Vill ha dig".

Trots alla dessa fina låtar jag redan nämnt väljer jag en helt annan som 1998 års sommarplåga. Just denna låt var jag, tillsammans med min syster, med och röstade fram som segrare när P3s klassiska sommarprogram, Sommartoppen, var på besök i schtaan. Pras featuring Mya & Ol' Dirty Bastard "Ghetto Superstar". En underbart skön sommarplåga som jag fortfarande kan uppskatta.

Vad tyckte/tycker du?


Kommentarer
Postat av: anna

Jag älskade den!!! Tycker fortfarande om den.

2009-06-27 @ 17:52:26
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Anna B

Njuter av din musik! Säger grattis till lilla S i efterskott! Kram Anna

2009-06-28 @ 22:00:13
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Daniel

Vilken nostalgi, gillade samtliga låtar!

2009-06-30 @ 21:41:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0