Blocketfynd für Alle

Jag vet att många av den rosa bloggens trogna anhängare också är frekventa besökare hos den utsökta bloggen tillhörande en viss vis fröken i det lilla vita huset med den röda dörren. Ni vet hon på Elmstreet som alldeles nyligen i all stormlycka bloggade om sitt fantastiska Blocketfynd. En röd, fin, tidlös och klassisk Bumling modell större. 60 cm i diameter istället för, i sammanhanget, futtiga 40 cm som allt som oftast är normalfallet. Fyndet återfanns i Luleå. Även herr E hade faktiskt försökt få fatt på säljaren till det finfina fyndet i form av ett hastigt mejl, men han gick bet. Någon annan hann före. Inte vilken någon annan som helst. Det var med glädje jag insåg att det faktiskt var en vän som hann fynda den istället för herr E. Och fin är den. Onekligen fin. Och den hänger så fint, så fint över det nymålade runda bordet på Elmstreet. Jag har sett lampan live och den är just precis så nice som ni kan tänka er.


Men nu är det min tur. Ett Blocketfynd. Bumling minsann! Modell större. Vit, vilket känns alldeles förträffligt eftersom jag länge längtat efter en finfin vit lampa till radhuset. Jag har faktiskt längtat så pass att jag helt ärligt har funderat på att lacka om min ena AJ Pendel. Nu vette katten om jag inte låter den förbli i originalskick. Eller varför inte ge den en underbar rosa nyans? Men, nej, nog om det. Nu ska jag istället passa på och njuta riktigt rekorderligt av mitt alldeles egna Blocketfynd innan jag ens vågar börja drömma om något annat. Risken finns annars att bästaste fru E, som faktiskt med glädje beviljade detta inköp, blir smygmissnöjd. Och det vill vi absolut inte. Blocketfynd für Alle.


Har du gjort något finfint Blocketfynd?


Kommentarer
Postat av: Monica

Du och dina fynd:) Du ska få hjälpa din svärmor med ett bud på en grej på Tradera.

2009-03-24 @ 01:11:05
Postat av: Anna B

Det var då gåvor! Att ni fann det ni suktade efter både du och S! Men när den är monterad önskar vi se bumlingbilder!!! Ha en alldeles toppen dag idag! kram Anna

2009-03-24 @ 06:38:36
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Tanten

Det gjordes många snygga lampor förr.

2009-03-24 @ 06:52:15
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag har gjort det bästa fynd mankan göra på just blocket. Det enda också för den delen!

Vi köpte vår hund genom den sidan =)



Ha det så fint och kul att du är glad över ditt fynd!

2009-03-25 @ 00:13:47
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: systeryster

Jag tror att du budade mot mig =)

2009-03-25 @ 20:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0