Melodifestivalen Andra Chansen - Eftersnack

Ajaj. Det blev ju inte alls så speciellt många rätt för er bästaste herr E. TråkSarah Dawn Finer dundrade, trots mitt misstycke, iväg med sin powerballad hela vägen till Globen. Tyckte du om den? Jag vet ju att jag själv är fullkomligt inkompatibel med ballader av alla de slag och nu är jag därför oerhört nyfiken på att få veta vad andra tycker och tänker. Är hennes bidrag ärligt och uppriktigt sagt bra?

I den andra gruppen knäppte finfina af Ugglas alla på näsan och gick segrande ur såväl semifinal som final. Nice. Jag är helt hundraprocentigt övertygad om att hennes "snälla, snälla, snälla" kommer att bli ett klassiskt bidrag som kommer att förfölja oss alla years to come. Vad tror du?

Min endaste förhoppning med hela andra chansen var egentligen att få se husguden Amy Diamond avancera till Globen. Detta fick jag dock aldrig uppleva. Tyvärr. Sonen blev märkbart besviken. Ja, ledsen faktiskt. Lilla fröken diamant fick i och med förlusten mot Sofia, som tilldelades den internationella juryns finalplats, istället se sig som kvällens största förlorare. Hon var den enda av den internationella juryns utvalda bidrag som inte gick vidare till den stora finalen. Bittert. En sak är dock stensäker och det är att Amy med största säkerhet ändå kommer att fortsätta att sprida glädje here on Älvsbacka for a long long time.

We [heart] Amy.

Kommentarer
Postat av: Thyllan

Håller med om Sarahhaaahha. Guu va trist! Tack o lov för att allas våran af Ugglas gick vidare. Det finns hopp för Melodifestivalen! Slopa internationella juryn. Så, det var mina åsikter. Vi hade ganska lika såna.

Ha en magisk söndag!

2009-03-08 @ 11:46:26
URL: http://thyllan.wordpress.com
Postat av: Pia

Jag tyckte väl att Sarahs bidrag var helt ok.. Snälla, snälla med Caroline gick väl an om jag blundade och bara lyssnade.. annars hamnade allt mitt fokus på hennes ben som gick upp och ner hela låten igenom.. :o)

2009-03-08 @ 16:10:23
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anna B

Snacka om att mitt tips gick åt skogen... Men vi följde inte riktigt med på kvällen. Vi hade gäster och såg bara slutspurten...

Ha en skön sista stund innan vardagen slår in! Kram anna

2009-03-08 @ 16:31:12
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sofie

Sarah är fin. Det vet en balladmänniska. Sen är ju favvisen hos de vuxna i huset såklart Caroline. Mycket fin.

2009-03-08 @ 20:28:23
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Jag måste sägaatt det var ett konstigt gäng som gick vidare till Globen..

2009-03-09 @ 12:56:24
URL: http://lovisan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0