Strike!

Idag ska jag tillsammans med the IV-crew och alla våra underbara kids ha lite myspysig julavslutning. På agendan står inledningsvis filmtajm på skolan samt charmig grötmiddag med efterföljande fika. Såklart. Som avslutning och pricken över i:et drar vi sist, men inte minst, till Bowlingkompaniet och slår ner lite käglor. Kan ju vara bra ombyte att slå ner något annat liksom. Om ni hajar hur jag tänker?

Förhoppningsvis blir det absolut inget annat än en mycket trevlig och rolig eftermiddag och kväll. Bowling är ju kul. Synd bara att man ska vara så in i bänken dålig på den där sporten. Jag blandar och ger precis varendaste gång. Oftast brukar jag nog klara mig över den så kallade "skamgränsen" på 100 poäng, men visst fasiken händer det att man då och då hamnar under. Det personliga rekordet som jag, givetvis enbart på grund av enorm tur, bowlat in ligger på fullkomligt osannolika 187 poäng. Jag kan för mitt liv inte förstå hur jag någon gång ska lyckas slå det. Mest troligen händer det aldrig. Liksom once in a lifetime grej. Jag ser dock alltid till att se cool ut när jag bowlar. Just like these guys.

 

"I love the feeling that I get when I strike
That's the only time I feel alive
Don't need you baby just need to strike
I love the feeling that I get when I strike

So get on your feet and bowl to the funky beat
Bowl to funky beat
Bowl to the funky
Bowl to the funky
Bowl to the funky beat"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0