Hör gud bön?

Mange tipsade om en länk i ett tidigare inlägg om att herpesblåsornas gåta nu är avslöjad. Lösningen vore ett sätt att hindra viruset från att gömma sig i sin vilofas. Enligt forskningsledaren Bryan Cullen borde man i princip kunna först aktivera och sedan döda viruset. Detta skulle bota den drabbade helt, och vederbörande skulle aldrig få en förkylningsblåsa igen. Det låter onekligen elefantiskt wunderbart! Jag är på! Vilket mirakel!

Enda kruxet är att ett sådant tilltänkt läkemedel för närvarande endast testas på djur och att det lär dröja flera år innan det eventuellt kan komma människan tillgodo. Parallellt med läkemedelstesterna pågår också ett arbete för att få fram ett vaccin mot herpes.
 
Flera år bort alltså. Trist... Jag skulle ju verkligenverkligen så innerligt vilja döda mitt virus nu omedelbums, genast på en gång. Pang bom! Du är död!

Sist, men inte minst. Usch och fy! Jag tänkte först lägga in en bild till det här inlägget, men fy faen vad äckliga bilder som dyker upp när man googlar efter bilderrörande detta ämne. Jag kan helt enkelt inte lägga ut sånt äckel på min fina rosa blogg. Nej, nej och åter nej.

Kommentarer
Postat av: anne

Gud hör bön!Han har bara så mycket att ta hänsyn till...

2008-07-04 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0